انتخابات

مراسم بزرگداشت شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر با حضور زائران و مجاوران در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی، برگزار شد.

امام جمعه موقت تهران در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر: شهید بهشتی شیعه حقیقی امام کاظم(ع) بود

 به مناسبت سالگرد شهادت آیت الله سید محمد بهشتی و ۷۲ نفر از شهدای هفتم تیر ماه ۱۳۶۰ به دست منافقین کوردل، مراسمی در مسجد گوهرشاد حرم مطهر امام رضا(ع)، برگزار شد. 

در ابتدای این مراسم بعد، قاریان حرم مطهر رضوی، مسعود پنجه و جلیل حسین زاده به قرائت قرآن پرداختند. 

سپس مداح اهل بیت(ع) علی خوش چهره، دقایقی به مدح امام علی(ع) پرداخت و دل‌ها را به ایوان نجف برد. بعد از آن میلاد امام موسی بن جعفر(ع) را به محضر امام رضا(ع) تبریک گفت و در نهایت ابیاتی در وصف شهید بهشتی و یارانش خواند و حسن ختام مدح خود را طبق رسم دیرینه تمامی مداح‌های حرم مطهر رضوی، به علی بن موسی الرضا(ع)، اختصاص داد. 

خطیب این مراسم امام جمعه موقت تهران بود که در خصوص سالروز شهادت آیت الله بهشتی و یارانش گفت: حادثه هفتم تیر یک اتفاق و ضربه ی بزرگ برای حرکت نوپای انقلاب اسلامی بود که در اثر یک انفجار، ۷۲ نفر از بهترین‌های نظام از دنیا رفتند که هر کدام از آنها،جزو چهره‌های انقلابی و محبوب و کارآمد نظام بودند. 

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی حاج علی اکبری به شهیدِ مشهدی که در این روز به شهادت رسید اشاره کرد و افزود: یکی از چهره‌های نورانی این جمع، شهید عبدالحمید دیالمه، چهره نام آشنای مشهدی است که چهره‌ای جوان و خوش نام بود و در جریان این انفجار به دست منافقان پلید به شهادت رسید. 

حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان این مطلب که حزب جمهوری اسلامی در آغاز انقلاب اسلامی مردم ایران، شکل گرفت بیان کرد: حادثه هفتم تیر و شهادت شهید بهشتی و این جمع بزرگ از یاران امام خمینی(ره) کافی بود تا نظام را در معرض فروپاشی قرار دهد اما به فضل الهی، خداوند از این نظام محافظت کرد. 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به شخصیت شهید بهشتی اشاره کرد و ادامه داد: در بین این شهدا، آیت الله بهشتی بود که چهره‌ای موثر، باهوش، با ذکاوت، دانشمند، مدیر و به معنای واقعی اهل تدبیر بود که در جریان ۲۸ مرداد نیز جزو چهره های جوانی است که به آیت الله کاشانی کمک کرد و حضور فعالی داشت.

وی شهید بهشتی را شیعه صادق امام کاظم(ع) دانست و اظهار کرد: اگر به سیره امام موسی کاظم(ع) نگاهی گذرا کنید می‌بینید این ویژگی ها در شخصیت شهید بهشتی نیز وجود دارد. شهید بهشتی، عنصر مجاهدی است که از اول جوانی در صحنه مبارزات انقلابی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا زمان شهادتش حضور فعال دارد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری در ادامه ،بیان کرد: این شهید والامقام در عین این که در اجرای فرمان الهی شکوه، قاطعیت و صلابت داشت در عین حال، بسیار مهربان بود حتی با دشمنانش؛ شهید بهشتی کسی بود که ذره ای از اصول انقلاب و اسلام کوتاه نمی آمد به همین دلیل مورد کینه دشمنان بود و در عین حال، شخصیتی حلیم داشت.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.