انتخابات

یک نماینده مجلس: بانک‌ها به دنبال حل مشکلات مردم نیستند بلکه به دنبال جمع کرده سرمایه هستند. حتی بانک ها به روسای شعبی که تسهیلات کمتری به مردم بدهد تشویقی می دهند و مقام او را بالاتر می برند.

بانک ها به روئسای شعبی که تسهیلات کمتری بپردازند تشویقی می دهند

ولی الله بیاتی در گفتگو با خبرنگار قدس با اشاره به عملکرد بانک‌ها در اعطای وام مسکن، گفت: بانک ها در حوزه مسکن، تسهیلات نمی دهند و متاسفانه امروز یکی از مشکلاتی که در تولید مسکن تاثیرگذاشته، بحث تسهیلات بانکی است؛ درحالی که به دلیل تورم، مردم برای حل مشکلات خود خصوصا در حوزه مسکن به این وام ها احتیاج دارند؛ بنابراین دولت باید فکر اساسی در خصوص عملکرد بانک ها داشته باشد.

نماینده مردم فراهان و آشتیان به انتقاد از تبدیل شدن بانک ها به بنگاه اقتصادی گفت: بانک‌ها به دنبال حل مشکلات مردم نیستند بلکه به دنبال جمع کرده سرمایه هستند. حتی بانک ها به روسای شعبی که تسهیلات کمتری به مردم بدهد تشویقی می دهند و مقام او را بالاتر می برند. به عبارت دیگر امتیازی که بانک ها به روسای شعب می دهند براساس هر چه بیشتر کردن جذب منابع و کمتر کردن اعطای وام ها است. به همین علت بانک‌ها با عدم پرداخت تسهیلات ساخت مسکن مانعی جدی در برابر خانه‌دار شدن مردم هستند که باید دولت چهاردهم در مقابل انحراف تسهیلات بانکی بایستد.

بیاتی تصریح کرد: بانک ها تا زمانی که با این روش عمل کنند، در خدمت صنعت، مردم و تولید کننده نخواهند بود. از مشکلات دیگری که بانک ها به وجود آوردند تصرف اموال مردم است؛ نباید اجازه داد بانک ها ملک مردم را تصرف کنند درحالی که امروز کارخانجات، اماکن و مسکن مردم در اختیار بانک ها هستند.

وی افزود: بانکها همانطور که در سود سرمایه گذاری شریک هستند، باید در زیان سرمایه گذاری هم شریک باشند اما متاسفانه ابتدا سود پول را می گیرند و می گویند ما در ضرر این سرمایه گذاری شریک نیستیم. بانک ها به سرعت املاک مشتری یا سرمایه گذار را تملک و او را به سرعت از دور خارج می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.