انتخابات

رییس سازمان هواپیمایی کشور از کاهش عمر ناوگان هوایی کشور به ۲۶ سال خبر داد.

اعلام قیمتهای متعارف بلیت هواپیما تا پایان هفته/کاهش عمر ناوگان هوایی کشور به ۲۶ سال

به گزارش قدس آنلاین محمد محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، گفت: در شهریور ۱۴۰۰ و در ابتدای دولت سیزدهم، تعداد ناوگان هواپیمایی کمتر از ۱۰۰ فروند بود و عمر ناوگان به ۲۸.۵ سال می‌رسید و ناوگانی بسیار شکننده در کشور فعالیت می‌کرد.

وی ادامه داد: با این وجود، تمهیدات متعددی برای عبور از وضعیت موجود در دستور کار قرار گرفت و با استفاده از راهکارهای متنوع، تعداد ناوگان به بیش از ۲۰۰ فروند رسید.

محمدی بخش افزود: این در شرایطی است که عمر ناوگان هواپیمایی نیز با اقدامات انجام شده در زمینه نوسازی به ۲۶ سال رسیده است.

معاون وزیر راه با اشاره به کنار گذاشته شدن سازمان هواپیمایی از نرخ‌گذاری بلیت هواپیما، گفت: تا پایان هفته جاری قیمت‌های متعارف بلیت هواپیما اعلام می‌شود.

محمدی‌بخش درباره آزادسازی قیمت بلیت هواپیما، اظهار کرد: بر اساس ماده ۶ قانون هواپیمایی کشوری، شورای عالی هواپیمایی عالی‌ترین مرجع نرخ گذاری بود، با شرایطی که در زمان کرونا پیش آمد، حاکمیت ورود پیدا کرد تا نرخ گذاری را انجام دهد.

وی ادامه داد: از سال  ۱۳۹۹ این اتفاق به مرور افتاد تا تیرماه ۱۴۰۰ که نرخ یک افزایش ۴۰ درصدی پیدا کرد. پس از استقرار دولت سیزدهم و پیگیری‌های انجم شده، آذرماه ۱۴۰۰ قیمت بلیت هواپیما ۱۵ درصد کاهش یافت.

وی با یادآوری این‌که اردیبهشت ۱۴۰۲ دولت با توجه به ۹ درصد -مالیات- ارزش افزوده‌ سرجمع ۲۹ درصد به قیمت بلیت دیماه ۱۴۰۰ اضافه کرد، گفت: با توجه به حکمی که مرجع قضایی صادر کرده در حال حاضر سازمان هواپیمایی کشوری، شورای هواپیمایی از نرخ گذاری کنار گذاشته شده‌اند و ما هم دنبال این هستیم که آن بخش حاکمیت باز گردد. 

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: با توجه به توافقی که ما با شرکت‌های هواپیمایی خواهیم کرد و نظارتی که روی نرخ‌ها صورت می‌گیرد، یک نرخ متعارف و با نظارت دقیق در دستور کار قرار خواهد گرفت.

محمدی‌بخش ابراز امیدواری کرد تا پایان هفته جاری این اتفاق بیفتد و نرخ متعارفی که مورد نظر شورای هواپیمایی و مورد تایید شرکت‌های هواپیمایی باشد تعریف شود تا مردم دچار سردرگمی نباشد و با یک بازار آشفته‌ای روبرو نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.