انتخابات

مدیر اجرایی کنگره سالیانه گوارش و کبد گفت: یکی از افتخارات نظام سلامت ایران در سال‌های اخیر کنترل هپاتیت‌های B و C و ریشه‌کنی این بیماری در گروه بیماران خاص بود.

کنترل هپاتیت‌های B و C و ریشه‌کنی این بیماری در بیماران خاص

میثم فتحی افزود: غربالگری خون‌های اهدایی از نظر هپاتیت C از سال ۱۳۷۵ اثر چشم گیری در کاهش شیوع این بیماری در جمعیت‌های پر خطر از جمله بیماران هموفیلی، تالاسمی و دیالیزی داشته و از سوی دیگر آغاز برنامه غربالگری تمامی بیماران خاص از نظر هپاتیت C و درمان رایگان آنها باعث شده این بیماری در این گروه از بیماران حذف شود.

وی تصریح کرد: درمان رایگان بیماران خاص مبتلا به هپاتیت C باعث کاهش جدی مرگ و میر بیماری شده و در بسیاری از استان‌ها بیماران خاص مبتلا به این بیماری وجود ندارد.

به گفته فتحی، بیماری های حوزه گوارش و کبد در طی همایش های سه گانه مورد بحث و بررسی اساتید و متخصصان این حوزه قرار گرفت و دانش شرکت کنندگان به روز شد و موضوعات جدید هم به صورت عملی و تئوری به متخصصان این حوزه ارائه شد.

وی با بیان اینکه اهمیت سرطان های دستگاه گوارش، هپاتیت ها، کبد چرب، سیروز کبدی، بیماری های التهابی روده و غیره بر هیچ کس پوشیده نیست، اظهار داشت: این سه همایش همزمان یکی از بزرگترین همایش های حوزه پزشکی کشور را شکل می دهند و این تجمیع و هم افزایی باعث شده جمع کثیری از فوق تخصص ها و متخصصین کشور با به روزترین مباحث آموزشی حوزه های مختلف گوارش و کبد آشنا شوند.

فتحی ادامه داد: هزار و ۲۰۰ شرکت کننده در دهمین کنگره هپاتیت تهران، حدود ۳۶۰ نفر شرکت کننده در سومین همایش جامع گوارش و کبد و بیش از ۱۳۰ نفر از دارندگان مدرک فوق تخصص گوارش هم در همایش آندوسکوپی حضور پیدا کردند و برنامه‌ها و کارگاههای متفاوتی برای گروه هدف‌های متفاوت طراحی و اجرا شد. طرح سئوالات متعدد آموزشی در خصوص هر پنل و بحث‌های علمی طولانی نشان دهنده کیفیت بالای آموزشی و جذابیت موضوعات طرح شده بود.

وی برگزاری چنین کنگره‌هایی را جدا از آموزش و به روز نمودن جامعه پزشکی همچنین در حوزه تولید محتواهای آموزشی برای جامعه عمومی بسیار مهم دانست و گفت : حضور اساتید مطرح و شناخته شده بین المللی نه فقط از رشته گوارش و کبد، بلکه از میان متخصصان حوزه های داخلی، عفونی، زنان و زایمان، رادیولوژی و غیره موجب شد اتفاق بسیار خوبی از لحاظ تولید محتوای آموزشی برای عموم مردم جامعه رقم بخورد و هم جامعه عمومی پزشکی و هم جامعه عمومی در باب این بیماری ها بیشتر بشنوند و توجهشان بیشتر جلب شود و نکات آموزشی و علمی بیشتری بیاموزند.

فتحی در پایان گفت: در تلاش هستیم تا بتوانیم جلب توجه عمومی به این بیماری های بسیار مهم و تولید محتواهای آموزشی و اطلاع رسانی را نه صرفا منحصر به چند روز خاص در سال، بلکه در تمام طول سال گسترش دهیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.