«جنگ دولت‌ها جنگ من نیست. من فقط باید درگیر جنگ خودم باشم» همین یک نقل قول از یک کتاب می‌تواند تکلیف مخاطب را در خواندن یا نخواندن این اثر روشن کند.

انتشار داستان‌هایی درباره تنهایی بشر در جهان امروز/ «تنهایی یک دونده استقامت» را بخوانید

به تازگی مجموعه داستان از «تنهایی یک دونده استقامت» توسط نشر آموت برای علاقه‌مندان به خواندن داستان‌های کوتاه ترجمه و منتشر شده است. این مجموعه نوشته «آلن سیلیتو» با ترجمه کیهان بهمنی در ۲۲۶ صفحه و قیمت ۱۹۹۰۰۰ تومان به تازگی توسط نشر آموت به بازار نشر آمده است.

آلن سیلیتو که بسیاری از منتقدان او را در زمره‌ نویسندگان جنبش «مردان جوان خشمگین» در ادبیات انگلستان دانسته‌اند، آثار بسیاری از خود به جای گذاشت اما متمایزترین اثر او «تنهایی یک دونده استقامت» بود، اثری که نه تنها برنده‌ جایزه هاثورن (۱۹۵۹) شد بلکه بلافاصله پس از انتشارش با فیلمنامه‌ای به قلم خود نویسنده مبدل به فیلمی موفق به کارگردانی تونی ریچاردسون و با بازی درخشان تام کورتنی شد.

تمامی داستان‌های آلن سیلیتو یک درونمایه را به معرض نمایش می‌گذارند؛ تنهایی بشر در جهان امروز. رسانه‌های برتر جهان همواره به آثار آقای سیلیتو که از او با عنوان استاد داستان‌گویی یاد شده است، روی خوش نشان داده‌اند.  

دیلی تلگراف گفته آقای سیلیتو نویسنده‌ مادرزادی است که به روح زمان خود واقف است و آن را با دقتی آشکار و دوست‌داشتنی توصیف می‌کند.

نیویورک‌تایمز بوک ریویو گفته است که این نویسنده یکی از بهترین نویسندگان انگلیسی عصر ما است.

ساتر دی ریویو درباره این اثر «سیلیتو» گفته است: سیلیتو در این اثر تصویری اصیل و هیجان‌انگیز و لذتی ناب را ارائه کرده است.

نیویورکر مجموعه داستان از «تنهایی یک دونده استقامت» را اثری درخشان معرفی کرده و گاردین گفته است این کتاب یک اثر زیباست.  

دکتر کیهان بهمنی که این مجموعه داستان را ترجمه کرده است،  متولد ۱۳۵۰، مترجم و استاد دانشگاه است. از او ترجمه‌ کتاب‌های خدمتکار و پروفسور، انتقام، پلیس حافظه، دختری که پادشاه سوئد را نجات داد، پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره بیرون رفت و ناپدید شد، پیرزنی که تمام قوانین را زیر پا گذاشت، پیرزن دوباره شانس می‌آورد، پیرزن دوباره قانون‌شکنی می‌کند، من از گردنم بدم میاد، کشتن عمه‌خانم، خدا به داد آدم ابله برسد، و من در کوبا یک جرمن‌شپرد بودم منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.