مایکروسافت حق اختراع فناوری را ثبت کرده که به کاربر اجازه می دهد تنها خودش یک محتوا را بتواند بخواند و افراد دیگر در هیچ حالتی قادر به مشاهده محتوای مذکور در نمایشگر او نخواهند بود.

حق اختراع جدید مایکروسافت برای نمایش محتوا فقط به کاربر

به گزارش پی سی گیمر، اگر کاربری روی سندی مهم در محیطی شلوغ کار می کند و نمی خواهد افراد دیگر فعالیت های وی را مشاهده کنند، می تواند از یک صفحه حافظ حریم خصوصی روی نمایشگر یا یک اپلیکیشن استفاده کند که نمایشگر را برای بقیه تیره تر می کند و فقط کاربر می تواند محتوای آن را مشاهده کند.

در همین راستا مایکروسافت حق اختراع سیستمی را ثبت کرده که به نظر می رسد از هر دوی این روش ها کارآمدتر باشد زیرا سبب می شود به غیر از بخشی از سند که کاربر به طور مستقیم به آن در نمایشگر نگاه می کند، بقیه محتوا به طور کامل رمزگذاری و غیرقابل خوانش باشد.

در این حق امتیاز به جزییات خاص درباره عملکرد فناوری اشاره نشده است. در عوض یک بررسی کلی از ماهیت فناوری ارائه شده که نشان می دهد مایکروسافت سیستمی را پیشنهاد کرده که اسناد تحت بررسی کاربر را به شیوه ای رمزگذاری می کند که محتوای آنها ایمن باشد اما ساختار کلی متن همچنان بدون تغییر باقی بماند.

نکته جالب اینجاست که در این سیستم الگوریتمی به کار گرفته می شود که با استفاده از یک وب کم مناسب یا دستگاه دیگری که بتواند حرکات چشمان فرد را ردیابی کند، دقیقا مشخص می کند محل تمرکز چشمان فرد کجاست و از این اطلاعات برای ایجاد یک «نقاب ترکیب آلفا» استفاده می کند. این «نقاب ترکیب آلفا» در حقیقت شبیه یک حفره در سند رمزگذاری شده عمل می کند و فقط به کاربر اجازه می دهد محتوای زیر آن را رصد کند.

هنگامی که چشمان فرد حرکت می کند، این سوراخ نیز همراه آن جابه جا می شود تا کاربر به طور ناگهانی به یک خط نامفهوم برخورد نکند. البته در این سیستم می توان از روش های آماری برای پیش بینی آنکه حرکات چشمان به کدام سمت است، استفاده کرد و به این ترتیب تاخیر بین حرکت چشم و حرکت ردیابی این عضو بدن و ماسک نیز کاهش می یابد. اما هر فرد دیگری که به سند نگاه کند نمی تواند مفاد آن را متوجه شود.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.