وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه الجاعونی در اردوگاه النصیرات، ۱۶ فلسطینی شهید و ۵۰ نفر دیگر زخمی شدند.

یک دروغ بزرگ از سوی ارتش اشغالگر/ حماس بیانیه داد

به گزارش قدس آنلاین، در مدرسه الجاعونی در اردوگاه النصیرات بیشترین تعداد آوارگان در آن اسکان داده شده‌ اند و دست کم ۲ هزار آواره در این مدرسه حضور دارند، متاسفانه رژیم صهیونیستی به این مدرسه و آوارگان آن هم رحم نکرد و آنجا را بمباران کرد.

این در حالی است که این رژیم به بهانه حضور گروه های مقاومت در این مدرسه، آن را بمباران کرد.

در پی این جنایت، جنبش حماس با صدور بیانیه‌ ای گفت که ارتش اشغالگر به دنبال فریب افکار عمومی در خصوص جنایات خود است.

در بیانیه حماس آمده است: «بمباران وحشیانه ارتش تروریستی اشغالگر در مدرسه الجاعونی وابسته به آژانش آنروا که هزاران پناهنده را در خود جای داده، یک جنایت جدید از سوی دشمن جنایتکار است».

حماس گفت که عمده ساکنان این مدرسه زنان و کودکان و سالمندان هستند و بمباران این مدرسه در ادامه نسل‌ کشی علیه ساکنان غزه و نقض تمامی ارزش‌ ها و قوانین بین‌ المللی است.

این جنایت واکنش های مختلفی را در پی داشت، به عنوان مثال، جاسم البدیوی دبیرکل شورای همکاری با شدیدترین لحن، بمباران مدرسه «الجاعونی» متعلق به آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (اونروا) در اردوگاه النصیرات توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

دبیرکل شورای همکاری از جامعه جهانی و تمامی سازمان‌ها خواستار اقدام فوری و جدی در راستای آتش بس فوری و توقف عملیات نظامی خطرناک رژیم صهیونیستی و پاسخگو کردن عاملان این تخلفات شد.

البدیوی در ادامه بر موضع ثابت کشورهای عضو شورای همکاری در حمایت عادلانه از مسأله فلسطین و انجام تمام تلاش‌ها در راستای محافظت از ملت فلسطین در برابر ظلم و رفتار جنایتکارانه نیروهای رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

همچنین، دفتر رسانه‌ ای دولتی این کشتار را محکوم کرد و یادآور شد که اشغالگران از آغاز جنگ نسل کشی، بیش از ۱۷ مدرسه و مراکز آوارگان و پناهگاه را در داخل اردوگاه النصیرت بمباران کرده‌ اند.

این دفتر از جامعه جهانی و سازمان‌ های ملل و سازمان‌ های جهانی خواست به اشغالگران فشار بیاورند تا جنایت نسل‌کشی متوقف شود و سیل خون در نوار غزه متوقف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.