تلویزیون رژیم صهیونیستی با تایید بحران نیروی نظامی در ارتش اشغالگر، از نشست امروز (یکشنبه) کابینه رژیم صهیونیستی برای بررسی لایحه تمدید زمان خدمت اجباری تا سه سال خبر داد.

کمبود نیرو در ارتش اشغالگر؛ تل‌آویو به دنبال تمدید خدمت اجباری

به گزارش قدس آنلاین، در حالی جنگ غزه وارد نهمین ماه شده، که ارتش رژیم صهیونیستی با چالش بزرگ کمبود نیروی نظامی به دلیل این جنگ فرسایشی دست‌وپنجه نرم می‌کند. به همین دلیل کابینه رژیم صهیونیستی به دنبال تمدید زمان سربازی در ارتش است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی شب گذشته گزارش داد که کابینه این رژیم، قرار است امروز یکشنبه نشستی را با حضور فرماندهان ستاد ارتش اشغالگر برای بررسی این بحران برگزار کند تا لایحه تمدید مدت خدمت نظامی اجباری در ارتش تا ۳ سال را تصویب کنند.

فرماندهان ارتش پیشتر به دلیل کمبود نیرو، پیشنهاد افزایش طول زمان خدمت اجباری در نیروهای ذخیره و اجباری را ارائه کرده بودند.

قرار است در این نشست، وزرای کابینه پیشنهادهای خود را ارائه کنند و وزیر جنگ یوآو گالانت نیز از ایجاد برخی تغییرات در قانون مربوط به نیروهای ذخیره گزارش دهد.

گالانت در ماه ژوئن گذشته از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواسته بود که یک نشست فوری برای بررسی امکان تمدید دوران سربازی از ۳۲ ماه به ۳ سال برگزار کند،

با این توجیه که «واقعیت امنیتی جدید مستلزم ایجاد سازوکارهای مناسب برای ادامه جنگ است».اما وزرای دیگر کابینه اسرائیل، با این پیشنهاد در سایه تصویب قانون معافیت حریدی‌ها از خدمت نظام، مخالفت کردند. هفته پیش بود که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «به ۱۰ هزار سرباز نیاز فوری داریم!..می‌توانیم ۴۸۰۰ نفر را از یهودیان متدین (حریدی‌ها) جذب کنیم».

گالانت در حالی به کمبود نیرو در ارتش این رژیم اشاره کرده که ارتش این رژیم پیشتر نیز برای جبران کمبود شدید نیرو، تدابیری اتخاذ کرده بود. به عنوان مثال، تصمیم گرفته شد که تعدادی از نیروهای جذب شده در واحد سایبری «۸۲۰۰» و دیگر واحدهای جاسوسی را به واحدهای پیاده‌ نظام انتقال یابند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.