رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی ضمن اشاره به اقدامات نیروهای مسلح این کشور در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین در غزه نسبت به گرفتارشدن عربستان در دام آمریکا هشدار داد.

رهبر انصارالله یمن: ناوهای آمریکایی به جای حمله فرار می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین ، «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی اعلام کرد: برخی نظام‌های عربی به وضعیتی رسیده‌اند که با یهودیان صهیونیست و آموزشگاه‌ها و مؤسسات وابسته به آنان ارتباط برقرار می‌کنند.

الحوثی افزود: مؤسسه‌هایی که برخی نظام‌های عربی با آن‌ها ارتباط برقرار کردند روی تغییر روش‌های درسی به سود یهودیان کار کردند.

وی با اشاره به عملیات‌های نیروهای مسلح یمن در پشتیبانی از مردم و مقاومت فلسطین در غزه و حملات ائتلاف آمریکایی- انگلیسی به خاک یمن گفت: جنگ فقط نظامی نیست، بلکه جنبه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را نیز در بر می‌گیرد.

الحوثی ادامه داد: روند عملیاتی و تکنیکی عملیات‌های دریایی ما دشمن را شگفت‌زده کرد و به وحشت انداخت. پیش از آغاز عملیات پشتیبانی از غزه آمریکا تصور می‌کرد که می‌تواند آن را متوقف کند.

وی افزود: آمریکا با تاکتیک‌های موشکی، دریایی و ساخت تسلیحات ما غافلگیر شد و به آن‌ها به عنوان مدرسه‌ای که می‌تواند از آن بهره ببرد می‌نگرد. تاکتیک‌های رزمندگان ما بر فناوری‌ها و تاکتیک‌های پیشرفته دشمن پیروز شد، به همین دلیل سرنوشت آنان شکست بود.

الحوثی گفت: آمریکا در گذشته دیگران را با ناوهای هواپیمابرش می‌ترساند و سعی می‌کرد با این ناوها به دیگران فشار بیاورد و شکست روانی را در دل کشورهای مختلف ایجاد کند. در عملیات پشتیبانی از غزه وضعیت ناوهای هواپیمابر آمریکا تغییر کرد. این ناوها مورد هدف قرار داده شدند و از سوی نیروهای ما مورد پیگرد قرار گرفتند. مأموریت ناوهای هواپیمابر آمریکایی در دریا به جای حمله به فرار مبدل شد.

وی ادامه داد: نزدیک به نیمی از دریانوردی اسرائیل تعطیل شد و در دریای سرخ تقریباً به صفر رسید. عملیات دریایی ما روی اقتصاد اسرائیل، آمریکا و همچنین انگلیس تأثیر گذاشت و بدون شک تأثیر آن روی اقتصاد انگلیس به سرنگونی دولت این کشور در هفته جاری ارتباط داشت.

الحوثی گفت: آمریکا در تنگنایی واقعی قرار دارد و این کشور، انگلیس و اسرائیل بار این مشکل را به دوش می‌کشند. آمریکا عادت دارد برای به دوش‌کشیدن بارهای سنگین پای دیگران را به میان بکشد و آنان را در زیان و شکست شریک خود کند. اروپایی‌ها تلاش کردند با ذکاوت با فشارهای آمریکا برخورد کنند و مشارکت برخی از آنان مشارکت دفاعی محض بود. کشتی‌های جنگی اروپایی در رهگیری پهپادهای ما بدون حمله به کشورمان مشارکت کردند.

وی افزود: بیش‌تر کشورهای جهان خود را درگیر اقدامات آمریکا نکردند و وارد هماهنگی مستقیم با ما شدند، به همین دلیل دریانوردی آنان ایمن و در سلامت است. از بزرگترین شکست‌های آمریکا ناکامی در به ورطه‌کشاندن کشورهای حاشیه دریای سرخ در حمایت از دشمن اسرائیلی است.

الحوثی گفت: آمریکا به تلاش‌های خود برای به ورطه‌کشاندن نظام سعودی پس از شکست نظامی آن ادامه می‌دهد. آمریکا پیام‌هایی را برای ما فرستاد و اعلام کرد که نظام سعودی را به سوی گام‌هایی خصمانه سوق خواهد داد. دیدارهایی نیز میان آمریکا و عربستان برای این موضوع به انجام رسید.

وی افزود: فشار برای انتقال بانک‌ها از صنعا اقدامی دیوانه‌وار و احمقانه است. آمریکا تأثیر انتقال بانک‌ها روی حال و روز معیشتی ملت یمن، ارز و قیمت اجناس را می‌داند. نظام سعودی برای خدمت به اسرائیل و در اطاعت از آمریکا دست به این اقدام زد.

الحوثی گفت: پس از گام انتقال بانک‌ها، عربستان به سوی تعطیلی فرودگاه صنعا و توقف پروازها با وجود محدودیت و شمار اندک آن حرکت کرد. اظهارات تحریک‌آمیز اسرائیل، آمریکا و انگلیس به عربستان با درخواست تعطیلی بندر (الحدیده) ادامه یافت.

وی افزود: آمریکا می‌خواهد عربستان را به جنگ فراگیر یعنی بازگشت به وضعیت اوج تنش با ما بکشاند. عربستان هیچ مسئله و دلیلی برای رفتارهای خصمانه خود علیه ما، جز خدمت به اسرائیل ندارد.

الحوثی گفت: عربستان باید بداند که ما نمی‌توانیم در برابر این اقدامات احمقانه ساکت بمانیم و این کشور باید از روند اشتباه خود دست بکشد. ما هر چیزی را با مقابله به مثل جواب خواهیم داد؛ بانک‌ها در برابر بانک‌ها، فرودگاه ریاض در برابر فرودگاه صنعا و بندرها در برابر بندر (الحدیده).

وی افزود: اگر نظام سعودی راضی است که همراه با آمریکا در ورطه بیافتد و به حمایت مالی و رسانه‌ای از یهودیان بپردازد، این انتخاب این کشور است و پیامدهای خطرناکی نیز دارد. رسانه‌های سعودی به روشنی به اسرائیل خدمت می‌کنند.

الحوثی گفت: جنبش‌های مبارز فلسطینی همچنان در عربستان در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دارند، زیرا با دشمن اسرائیلی مقابله می‌کنند. به ورطه‌افتادن همراه با آمریکا و اسرائیل به منافع و امنیت عربستان ضربه می‌زند و نفت آن‌ها را به خطر می‌اندازد.

وی افزود: نظام سعودی همچنان شماری از اعضای حماس را در زندان بازداشت کرده است و موضع این جنبش در رویارویی با دشمن را جرم‌انگاری می‌کند. ما به نظام سعودی پیشنهاد دادیم که در مقابل آزادی خلبانان عربستانی، اسرای حماس را آزاد کنند، اما آن‌ها به خاطر دشمن این موضوع را نپذیرفتند.

الحوثی خطاب به نظام سعودی گفت: آمریکا می‌خواهد پای شما را به میان بکشد و شما را گرفتار کند؛ اگر این موضوع را می‌خواهید پس امتحانش کنید.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.