رییس پلیس فضای تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی همدان از کاربران خواست فریب ارسال پیامک جعلی در خصوص موارد مختلف به ویژه هدیه پیروزی در انتخابات را نخورند.

پلیس فتا همدان: پیامک هدیه پیروزی رییس جمهور کلاهبرداری است

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ محمدباقر زارعی افزود: پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، کلاهبرداران با بهره گیری از این فرصت اقدام به خالی کردن حساب مردم کردند.

وی اضافه کرد: مجرمان سایبری با سوء استفاده از این شرایط اقدام به ارسال پیام هایی نظیر" هدیه پیروزی رییس جمهور " به کاربران کرده تا با فریب دادن آنها، اقدام به تخلیه حساب های بانکی کنند.

رئیس پلیس فتا استان همدان بیان کرد: ارسال پیامک های جعلی، ارائه لینک های ثبت نام دریافت هدیه، هدایت به درگاه های بانکی جعلی و معرفی نرم افزار های مختلف توسط مجرمان سایبری در این شرایط دور از انتظار نیست.

سرهنگ زارعی تاکید کرد: پیامک های سازمانی و رسمی از سرشماره های معتبر ارسال می شود و کاربران به هیچ عنوان به لینک هایی که از طریق سرشماره های ناشناس و شخصی ارسال می‌شود توجه نکنند.

وی ادامه داد: سهل انگاری و ناآگاهی کاربران سبب سوء استفاده کلاهبرداران از این فرصت می شود و در این باره ‌پرونده‌های قضایی تشکیل شده با این موضوع رو به افزایش است.

سرهنگ زارعی گفت: پلیس فتا آمادگی مقابله با هرگونه جرم رایانه‌ای را دارد و در صورتی که شهروندان با موارد ‏مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند می‌توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس ‏www.fata.gov.ir ‌‏ بخش فوریت‌های سایبری و یا از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.