به گزارش قدس آنلاین عباس خطیبی در پاسخ به پرسش تسنیم در خصوص آخرین وضعیت خط آهن رشت-آستارا و اینکه قرارداد تجاری این پروژه در چه مرحله ای است، اظهار کرد: اصلی ترین مسئله این پروژه تملک اراضی است.
وی ادامه داد: این موضوع در دستور کار شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور قرار دارد و جزو تعهدات ماست.
وی افزود: توافقات با طرف روسی برای محدوده های مسیر جهت کارهای مربوط به ژئوتکنیک و مطالعات پروژه انجام شده است.
وی با بیان اینکه امضای قرارداد تجاری خطآهن رشت-آستارا به قیمت ساخت پروژه بستگی دارد، تصریح کرد: کار ژئوتکنیک زمانی است پ بخشی از کارهای مطالعاتی را انجام دادهایم.
معاون شرکت ساخت و توسعه با بیان اینکه اخیرا ۱۲۰ نقطه به طرف روسی برای کارهای ژئوتکنیک معرفی شده است، اضافه کرد: مسیر خط آهن رشت-آستارا تغییر نکرده است.
خطیبی همچنین با اشاره به اینکه تملک زمین حدود ۷ همت منابع مالی نیاز دارد، گفت: مباحث مربوط به تملک زمین یا از طریق استجازه یا وام انجام خواهد شد.
خطیبی با اشاره به میزان پیشرفت راه آهن چابهار-زاهدان نیز گفت: با توجه به پیگیریهای انجام شده میزان پیشرفت این پروژه به بیش از ۷۰ درصد رسیده است و قسمت باقیمانده پروژه به بیش از ۲۰ همت نیاز دارد و منطقه خاش به ایرانشهر از پیشرفت مطلوبی برخوردار است و اواخر امسال یا اوایل سال آینده در صورت تخصیص منابع به بهرهبرداری میرسد
منبع: خبرگزاری تسنیم
نظر شما