مدیر کل گمرک شهید شوشتری سرخس در خراسان رضوی گفت: صادرات کالا از مرز ریلی و جاده‌ای سرخس در فصل بهار امسال از نظر وزنی ۳۷ درصد در مقایسه با بهار پارسال افزایش یافت.

وزن کالاهای صادراتی از مرز سرخس ۳۷ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس خراسان، محمدعلی کیانی علی‌آباد افزود: بهار پارسال میزان صادرات کالا از این مرز ۹۳ هزار و ۲۶۳ تن به ارزش ۲۴ میلیون و ۳۱۵ هزار دلار بوده است که به ترتیب از نظر وزنی ۳۷ و به لحاظ ارزشی ۶۵ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: مواد غذایی، مصالح ساختمانی و مواد پتروشیمی عمده کالای صادراتی کشورمان از مرز جاده ای و ریلی سرخس بوده که البته بیشتر آن از طریق مسیر ریلی صادر شده است.

مدیر کل گمرک شهید شوشتری سرخس در خراسان رضوی ادامه داد: واردات کالا از کشور ترکمنستان و از طریق این مرز در بهار امسال ۲۸ هزار و ۳۷۴ تن بوده که از نظر وزنی ۲۳ درصد و از نظر ارزش ۳۶ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: کالای اساسی، پنبه، نخ پنبه و کود سولفات عمده کالاهای وارداتی کشورمان از مرز سرخس بوده و علت این افزایش نیز رونق واردات کالاهای اساسی است.

کیانی علی آباد گفت: پیوستن ایران به پیمان‌های منطقه ای مانند «شانگهای»، حضور مؤثر در «اکو» و توفیق دولت سیزدهم در حوزه توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه از دلایل عمده بهبود تبادلات تجاری شامل صادرات، واردات و ترانزیت کالا از مرز سرخس بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.