این کارشناس مذهبی با بیان اینکه زیارت امام حسین(ع) افضل از هزار حج عمره و واجب است گفت: خداوند زیارت امام حسین(ع) را بسیار گران می خرد.

لازم است به هر بهانه‌ای نام سید الشهدا (ع) را احیا کرد

حجت الاسلام حسینی قمی کارشناس مذهبی به مناسبت ایام دهه اول محرم در حسینیه آیت الله حق شناس (ره) به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: اگر عظمت اباعبدالله الحسین (ع) و مجالس حسینی را درک کنیم بیشتر سعی می‌کنیم در مجالس عزای اباعبدالله الحسین (ع) شرکت کنیم.

وی با بیان روایتی عنوان کرد: محمد بن مسلم از اصحاب بسیار با عظمت امام صادق (ع) بود و بیشترین روایات را ایشان از امام محمد باقر (ع) و امام محمد صادق (ع) روایت کرده است که تعداد آن به حدود ۶ هزار حدیث می‌رسد. ایشان نقل می‌کند که من به مدینه رفتم و در آنجا بیمار شدم به گونه‌ای که دیگر نمی‌توانستم از خانه خارج شوم. خبر به امام باقر (ع) رسید و ایشان توسط خادمشان شربتی برای من فرستادند و فرمودند این شربت را میل کردی بلند شو و به دیدار من بیا؛ من نیز تعجب کردم که چگونه می‌توانم پس از خوردن این شربت به سوی حضرت حرکت کنم اما زمانی که شربت را خوردم همانند آبی که روی آتش می‌ریزند و شعله خاموش می‌شود بیماری من رفع شد و به محضر حضرت رسیدم.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: با چشم گریان به محضر حضرت وارد شدم و حضرت فرمودند چرا گریه می‌کنی؟ عرض کردم گریه من به خاطر غریب بودن، وجود سختی و مشکلات و… است و حضرت یک به یک پاسخ مطرح شده بنده را دادند و فرمودند سختی‌ها و گرفتاری‌ها برای مؤمن وجود دارد اما اینکه می‌گویی غریب هستم جدم اباعبدالله الحسین (ع) غریب بود و اینکه می‌گویی دوست داشتی بیشتر ما را زیارت می‌کردی بدان که نیت مؤمن از عمل او بالاتر است. این شربتی که برای تو فرستادم و سریع خوب شدی تربت اباعبدالله الحسین (ع) بود که ما به فرزندانمان از آن می‌دهیم.

حسینی قمی بیان کرد: جابر زمانی که به کربلا رسید خطاب به شهدای کربلا گفت ما نیز در ثواب شما شریک هستیم و عطیه که از مفسران قرآن کریم بود این کلام را شنید و گفت شما چگونه می‌گوئید ما در ثواب شما شریک هستیم سختی که شهدای کربلا کشیدند ما نکشیدیم؛ جابر گفت من از رسول خدا شنیدم اگر کسی قوم و گروهی را دوست داشته باشد در عمل آنان شریک است.

وی ادامه داد: امام صادق (ع) می‌فرمایند هر چه زیارت اباعبدالله الحسین (ع) سخت‌تر باشد خداوند پاداش بیشتری را به زائران ایشان عطا می‌کند، کسی که با ترس این مسیر را برود در قیامت در امن و امان خواهد بود، گناهانش بخشیده می‌شود، فرشتگان به او سلام می‌دهند، پیامبر این سفر را مشاهده و برایش دعا می‌کند.

این کارشناس مذهبی ابراز کرد: آیت الله حائری از مرحوم آیت الله حجت کوه کمره‌ای که از مراجع تقلید بود می‌گوید روزی آن مرحوم بیمار شد و زمانی که من به بالین ایشان رسیدم به من گفتند مقداری تربت به من بدهید و بعد از نوشیدن آن گفت آخرین توشه من از این دنیا همین تربت بود سپس دار فانی را وداع گفت. لازم است به هر بهانه‌ای نام سید الشهدا (ع) را احیا کرد.

وی با بیان اینکه سید الشهدا (ع) بهتر از خودمان ما را می‌شناسد گفت: لطف خداوند به زائران اباعبدالله الحسین (ع) به قدری زیاد است که در قیامت انسان‌ها آرزو می‌کنند که ای کاش ما نیز از زائران حضرت بودیم. در روز قیامت زائران اباعبدالله الحسین (ع) را صدا می‌زنند و خطاب می‌شود به پنج تن آل عبا ملحق شوند. ۲۰ سفر حج معادل با یک سفر زیارت سید الشهدا (ع) است.

حسینی قمی خاطرنشان کرد: روایت است خداوند به زائر اباعبدالله الحسین (ع) در روز عرفه ثواب هزار حج واجب و هزار حج عمره عطا می‌کند؛ علامه مجلسی شاگرد مرحوم شیخ بهایی بود و ایشان هر روز در کلاس استاد حاضر می‌شد. روزی شیخ بهایی در کلاس درس می‌گوید من نمی‌فهمم چطور می‌شود برای زیارت در روز عرفه، ثواب هزار حج واجب و هزار حج عمره به انسان بدهند علامه مجلسی می‌گوید استاد اجازه بدهید مطلبی بیان کنم بعد می‌گوید مگر روایت نیست که ضربه شمشیر امام علی (ع) در روز قیامت افضل از عبادت همه جن و انس تا روز قیامت است این حدیث چه معنایی دارد؟ این نشان می‌دهد که خداوند برخی اعمال را بسیار گران می خرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.