چند روز قبل وزارت دفاع انگلیس با صدور بیانیه ای از اوکراین و ارسال تسهیلات نظامی خبر داد، امروز مقام های عالی روسیه به این موضوع واکنش دادند.

اولین اقدام انگلیس در حمایت از اوکراین به واکنش روسیه انجامید

به گزارش قدس آنلاین، از زمان انتخابات پارلمانی انگلیس و پییروزی حزب کارگز این کشور مدت زیادی نمی گذرد و با وجود اینکه وزرای این حزب در نخستین روزهای انتخاب خود سعی کردند در اظهارنظرهایشان نسبت به تحولات منطقه موضوعات متفاوتی نسبت به دولت های قبل انگلیس بیان کنند اما چند روز قبل تمام این تلاش ها از بین رفت و وزارت دفاع انگلیس با صدور بیانیه ای از اوکراین و ارتسال تسهیلات نظامی خبر داد.

وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ ای اعلام کرد: دولت در انگلیس تغییر کرده است، اما این کشور در حمایت خود از اوکراین متحد است.

هیلی وعده داده که دولت جدید انگلیس کمک‌ های تسلیحاتی جدید شامل تسلیحات توپخانه، ۲۵۰ هزار گلوله توپ، تجهیزات مین‌ زدایی، قایق‌ های نظامی کوچک، موشک و سایر تجهیزات به اوکراین ارسال خواهد کرد.

وی تاکید کرد، بسته نظامی بزرگی که انگلیس در ماه آوریل اعلام کرد، در مدت ۱۰۰ روز آینده بطور کامل به اوکراین تحویل داده خواهد شد.

در این خصوص حتی دفتر ریاست جمهوری اوکراین نیز در گزارشی اعلام کرد که زلنسکی در این دیدار درباره روابط دوجانبه با انگلیس و حمایت تسلیحاتی لندن از کی‌یف گفتگو کرده است.

امروز خبرگزاری  تاس در گزارشی از  مقام های عالی روسیه به این بیانیه خبر داد.

آن طور که این رسانه اعلام کرده است، سخنگوی کرملین با بیان اینکه هنوز اظهارات نخست‌ وزیر انگلیس در این باره را ندیده است، افزود: اگر اینطور باشد، یک اقدام غیرمسئولانه دیگر از سوی لندن در راستای افزایش تنش و تشدید جدی اوضاع تلقی می‌ شود.

دیمیتری پسکوف ادامه داد:‌ اینگونه اظهارات و اقدامات را با دقت ثبت خواهیم کرد و اقدامات مناسب را در واکنش به آنها انجام خواهیم داد.

وی گفت: اینکه انگلیس به طرف اوکراینی اجازه دهد از موشک‌ های سایه طوفان برای حملات به عمق خاک روسیه استفاده کند، گامی کاملاً غیرمسئولانه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.