عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شرکت در مراسم عزاداری و روضه امام حسین(ع) مسیر ورود نور الهی را در دل‌ها را تسهیل می کند.

روضه امام حسین(ع) نور الهی را در دل‌ها قرار می‌دهد

آیت الله «سید ابوالحسن مهدوی» در مراسم شیرخوارگان حسینی به نور پروردگار در دل بندگان اشاره کرد و اظهار داشت: انسان با تفکر، تهذیب نفس و توسل به ائمه معصومین می تواند این نور را در وجود خود زنده کرده و مسیر ورودش را تسهیل کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه روضه امام حسین(ع) و حضور در مراسمات این ماه فرصتی برای توسل به ائمه معصومین خصوصا سالار شهیدان و یارانش است، افزود: حضور در این مراسمات و روضه خوانی ها یکی از مهمترین راه های ورود نور حضرت حق در دل انسان محسوب می شود.

وی ادامه داد: فرصت های ماه محرم و صفر را برای کسب معرفت قدر بدانیم و از آن برای معنویت جویی و یافتن راه حقیقت استفاده کنیم.

آیت الله مهدوی دعای برای فرج حضرت حجت و سعادتمندی خود و دیگران را در این مراسمات مهم دانست و تصریح کرد: مادران برای فرزندان خود دعا کنند که افرادی صالح و مایه خیر و برکت برای جامعه باشند.

وی اضافه کرد: توسل به دیگر معصومین و بزرگان دینی برای کسب سعادت مهم است و باید از آن بهره گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری به موضوع تهذیب نفس اشاره کرد و اذعان داشت: گناه مانع از ورود خوبی ها و نور پروردگار در وجود انسان می شود و برای اینکه به از این نور سعادت بهره گیریم باید گناهان را از خود دور سازیم.

وی یادآورشد: تهمت و توهین به دیگران و تخریب شخصیت از دیگر موانع ورود نور حضرت حق در وجود انسان بوده که باید از این چنین زشتی هایی دوری کنیم.

امام جمعه موقت اصفهان تفکر در آفرینش و درک حقیقت را نیز برای سعادت انسان مهم دانست و خاطرنشان کرد: همین تفکر و بررسی عالم خلقت به شناخت انسان از پروردگار و ورود نور در وجودش کمک می کند.

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.