رژیم صهیونیستی با بی‌پروایی تمام و گذر از تمام معیارهای حقوق بشری، در عملیاتی تروریستی که اشغالگران خود اذعان می‌کنند انتظار تلفات بالا را داشتند، چادرهای محل اسکان آوارگان در منطقه «المواصی» در جنوب غزه را بمباران کرده و کشتاری بزرگ رقم زد.

راهبرد صهیونیست‌ها در ترور فرماندهان، کوچک‌ترین خللی در مسیر مقاومت ایجاد نکرده است

به گزارش قدس آنلاین، جنگنده‌های اسرائیلی ظهر دیروز با استفاده از بمب‌های سنگین، این منطقه در «خان‌یونس» را هدف قرار دادند که بر اثر آن بیش از ۷۱فلسطینی شهید و ۲۸۹تن دیگر زخمی شدند.

اشغالگران در این حمله با چهار بمب ام‌کا۸۴ آمریکایی محل ادعایی پنهان شدن ضیف را هدف قرار دادند. این بمب‌های هزار پوندی سنگرشکن، به‌شدت ویرانگر بوده و یک تن وزن دارند. البته این تنها کشتار دیروز نبود. اشغالگران در اقدامی دیگر، مسجدالابیض را در منطقه الشاطی غزه هدف گرفتند که در نتیجه آن، ۱۰ تن شهید و ۲۰ فلسطینی هم زخمی شدند.

ادعای ترور محمد ضیف
ساعاتی پس از این حملات، منابع نظامی اسرائیلی با هدف توجیه این جنایت هولناک، مدعی هدف قرار دادن دو مهره مهم مقاومت در حمله به خان‌یونس شدند. ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد در این تهاجم هوایی، محمد ضیف، فرمانده شاخه نظامی حماس و رافع سلامه، فرمانده تیپ خان‌یونس حماس هدف قرار گرفته‌اند.

ارتش اسرائیل همچنین اعلام کرده آماده شدن برای این عملیات بسیار طول کشیده و حمله بسیار دقیق بوده است. پس از انتشار این بیانیه، رسانه‌های صهیونیستی با به راه انداختن موج خبری، این ادعا را در بوق و کرنا کرده و مدعی شدند ضیف در این تهاجم کشته یا به‌شدت زخمی شده است. به‌طور نمونه رادیو ارتش اسرائیل درباره جزئیات بمباران گسترده خان‌یونس مدعی شد: ضیف در اردوگاه المواصی پنهان شده بود و احتمالاً کشته شده است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت اما در این باره نوشت: سال‌ها در سازمان‌های امنیتی ادعا می‌شد محمد ضیف روی ویلچر و معلول بوده و به سختی می‌تواند کار کند. ویدئوهای جدیدی که ارتش اسرائیل هنگام مانور زمینی در نوار غزه پیدا کرد، ثابت کرد او برخلاف آنچه سیستم امنیتی در این سال‌ها فکر می‌کرده، عمل می‌کند و روی پاهای خود راه می‌رود. این بار گزارش‌ها مثبت به نظر می‌رسد! عمدتاً به دلیل اینکه ضیف روی زمین بوده و در یک تونل زیرزمینی نبوده است. 

واکنش حماس به کشتار خان‌یونس
با به‌راه افتادن این موج خبری، رسانه‌های فلسطینی اگرچه شهادت رافع سلامه، فرمانده تیپ خان یونس حماس را تأیید کرده‌اند اما جنبش حماس در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد ادعای ترور محمد ضیف دروغی بزرگ است.

در بیانیه حماس آمده است: این نخستین باری نیست که اشغالگران مدعی هدف قرار دادن رهبران فلسطینی می‌شوند و بعد مشخص می‌شود دروغ است. این ادعاهای نادرست صرفاً برای سرپوش گذاشتن بر ابعاد کشتار هولناک اخیر است. کشتار شنیع در المواصی که بیش از ۸۰هزار آواره فلسطینی در آنجا ساکن هستند، رقم خورد؛ منطقه‌ای که ارتش اشغالگر، آن را جزو «مناطق امن» طبقه‌بندی کرد و از شهروندان خواست به آنجا حرکت کنند.

پس از واکنش قاطع حماس و رد ادعای تل‌آویو، رسانه‌های صهیونیستی مجبور به تعدیل موضع شدند. شبکه ۱۴ تلویزیون اسرائیل گزارش داد: اکنون امیدواری‌ها درباره موفقیت‌آمیز بودن عملیات ترور محمد ضیف در حال کاهش یافتن است.

محمد ضیف از سال ۱۹۹۸ تاکنون حداقل هفت بار موفق به فرار از سوءقصد توسط ارتش اسرائیل شده است. آیا این بار موفق شده است؟ کانال ۱۳ اسرائیل هم تأکید کرد: اگر ضیف از بمب‌های اخیر جان سالم به در ببرد، دیگر هرگز نخواهد مرد. با این حال، شبکه تلویزیونی المیادین لبنان آب پاکی را روی دست صهیونیست‌ها ریخته و به نقل از یک منبع موثق نوشت: ضیف در سلامت کامل به سر می‌برد و گزارش‌های اسرائیل در مورد زخمی شدن وی صحت ندارد.

در تعقیب فرشته مرگ

جنایت دیگری از اشغالگران با لوای ترس و دروغ


احمد دستمالچیان، سفیر پیشین ایران در لبنان درباره جنایت تازه رژیم اشغالگر در گفت‌وگو با قدس عنوان کرد: امروز رژیم صهیونیستی در عرصه میدانی با شکست‌های متعددی روبه‌رو شده و حتی در جلب حمایت‌های مردمی در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا با شکست‌های مفتضحانه‌ای روبه‌رو بوده است، از این رو تلاش دارد با ادامه سیاست ترور، جایگاه خود را احیا کند و اقدام اخیر برای ترور محمد ضیف در این راستا قابل تعریف است. صهیونیست‌ها در طول تاریخ ثابت کرده‌اند ترسی از ترور و جنایت در جهان ندارند و در مقابل هیچ نهاد حقوقی و بین‌المللی پاسخگو نیستند. هرچند صهیونیست‌ها تصور می‌کنند با ترور فرماندهان محور مقاومت می‌توانند بدنه مقاومت را تضعیف کنند اما روحیه ایمان، شهادت و جهاد در میان جوانان و نوجوانان فلسطینی، لبنانی و سوری با شور و انگیزه بیشتری ادامه‌دار خواهد شد. در طول سال‌های گذشته رژیم صهیونیستی ترورهای زیادی را علیه رهبران حماس انجام داد، اما فرماندهان بزرگی مانند محمد ضیف، مروان عیسی، یحیی سنوار، عبدالله برغوثی و ... جایگزین این افراد شدند و تا امروز کوچک‌ترین خللی در مسیر مقاومت ایجاد نشده است.
از زمان عملیات طوفان‌الاقصی تا امروز رژیم اسرائیل بیش از چند بار ادعای ترور  رئیس شاخه نظامی حماس را مطرح کرده که تمامی آن‌ها رد شده است. اما دلیل اهمیت شخصیتی مانند محمد ضیف برای رژیم صهیونیستی چیست؟

دستمالچیان در این باره توضیح داد: نام اصلی وی محمد دیاب ابراهیم المصری است و مردم غزه و حتی کرانه باختری به او لقب محمد ضیف را داده‌اند، یعنی میهمانی که همیشه در جابه‌جایی و سفر است. سال‌هاست وی رهبری گردان‌های «عزالدین قسام» شاخه نظامی حماس را بر عهده ‌دارد. ضیف معمار تونل‌های زیرزمینی مرموز غزه، فرمانده تیزهوش و طراح عملیات طوفان‌الاقصی است. از دیدگاه رسانه‌های صهیونیستی، ضیف تحت تعقیب‌ترین آدم  روی زمین است  و تنها چند عکس قدیمی و بی‌کیفیت از وی در اختیار این رسانه‌ها قرار دارد که آن هم با نقاب است.

وی تصریح کرد: در ۱۰ماه گذشته، بارها نام ضیف بر زبان مقامات تل‌آویو رانده شد، شخصیتی که به جرئت می‌توان گفت برای موساد همانند شبحی بی‌نشان است که در مناطق مختلف فلسطین حضور دارد ولی هیچ کس چهره او را نمی‌شناسد. انگار وی فرشته مرگی است که مأمور است بر سربازان رژیم اشغالگر نازل شود. در حال حاضر نتانیاهو در حال دست و پا زدن در باتلاق جنگ در غزه است و هرچه جنگ طولانی‌تر شود ابهت رژیم صهیونیستی در عرصه داخلی و بین‌المللی فروخواهد ریخت، بنابراین اعلام بی‌پایه و اساس ترور یکی از فرماندهان مطرح مقاومت نیز می‌تواند دستمایه آبروریزی بیشتر برای رژیم محسوب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.