۳۰۰ نفر از دانش آموزان دختر مدارس مختلف مشهد در ویژه‌برنامه «فرزندان آفتاب» در رواق مبارکه دارالهدایه حرم مطهر رضوی شرکت کردند.

 ۳۰۰ نفر از دانش آموزان مشهدی در ویژه‌برنامه «فرزندان آفتاب» شرکت کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ستاد خبری برنامه های ایام پایانی ماه صفر آستان قدس رضوی، به همت اداره پاسخ‌گویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی، این مراسم ویژه در ایام عزاداری رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام ‌حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا(ع) برای گروه های سنی 10 تا 12سال دختران مشهد در حال برگزاری است.
پرده خوانی و تبیین اهداف سفر امام رضا(ع) از مدینه به مرو از جمله موضوعات ویژه‌برنامه «فرزندان آفتاب» در حرم مطهر رضوی است که همزمان با دهه آخر صفر هر روزه برای گروه های دانش آموزی دوره ابتدایی مشهد اجرا می شود.
در این برنامه حجت الاسلام والمسلمین حسین میزایی به تبیین اهداف سفر امام رضا(ع) از مدینه به مرو پرداخت و گفت: سفر امام رضا(ع) به ایران و استقرار ایشان در مرکز خلافت و قبول نمودن ولایتعهدی از اهمیت ویژه ای در تاریخ اسلام و تشیع برخوردار است.
وی افزود: امام رضا(ع) سال ۲۰۰ هجری قمری مجبور شد به مرو عزیمت کند، زمانی که مأمون امام را به این سفر مجبور کرد تصور نمی‌کرد امام پس از طی مسیری سخت با استقبال گسترده مردم مواجه شود و محل زندگی ایشان به قطب معنوی و معرفتی تبدیل شود.
وی افزود: توجه به سیره زندگی اهل‌بیت (ع) و تاسی به شیوه رفتاری و سبک زندگی آن بزرگواران همواره می‌تواند ما را در رسیدن به الگوی مطلوب و اتخاذ روش صحیح زندگی و ارتباط صحیح با دیگران رهنمون سازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.