رئیس مجمع کارگران استان تهران گفت: نگاه ویژه رییس جمهور منتخب به صندوق تأمین اجتماعی از مهمترین مطالبات جامعه کارگری است.

یک فعال کارگری: خواست‌ کارگران، توجه‌ ویژه دولت به‌ صندوق‌ تأمین‌ اجتماعی است

به‌گزارش قدس آنلاین، محمدرضا تاجیک، رئیس مجمع کارگران استان تهران با اشاره به اینکه درخواست ما توجه به تأمین اجتماعی است، اظهار کرد: از آنجایی که صندوق تأمین اجتماعی بیش از نیمی از جمعیت کشور را پوشش داده است و هرگونه آسیب به صندوق می تواند آسیب به نظام تلقی شده و آسیب های جبران ناپذیری به کشور بزند، بنابراین رویکرد و نگاه ویژه در این راستا می بایست در اولویت بوده و آن را از مهمترین مطالبات جامعه کارگری و بازنشستگان نام برد.

عضو هیات مدیره مجمع نمایندگان کارگران ایران افزود: با توجه به روند کاهشی در ارائه خدمات از سوی صندوق تأمین اجتماعی در چند ساله اخیر و همچنین نگاه مدیران و کارشناسان بیمه ای در راستای افزایش حق بیمه یا افزایش سن بازنشستگی ، کاملاً مشهود است که منابع سازمان در حال تقلیل و رویکرد در کم شدن ارائه خدمات به بیمه شدگان و بازنشستگان است.

تاجیک دلایل ناتوانی و کاهش منابع صندوق را نبود ساختار مناسب و نظارت مستقیم از سوی بیمه شدگان، که خود نشانه عدم رعایت سه جانبه گرایی است را از طرفی و نگاه صاحبان قدرت و دولتمردان به شرکت های صندوق بیمه تامین اجتماعی و انتصابات متعدد در سالهای متوالی را، باعث کاهش منابع صندوق دانست.

وی در همین رابطه افزود: چرا باید کارگران که با کمترین دستمزد و عدم تعیین مناسب زندگی خود را سپری میکنند و در پرداخت هزینه های حداقلی زندگی ناتوانند می بایست حق بیمه تکمیلی بپردازدو قسمتی از دستمزد حداقلی خود را به شرکت های بیمه ای بپردازند. کارگران که حق بیمه مناسبی را هر ماهه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می کنند، ولی نبایدخدمات شایسته در این رابطه دریافت نمایند .بهره مندی از بیمه تامین اجتماعی و خدمات بیمه ای حق حداقلی برای هر کارگر و خانواده او می باشد که متاسفانه سالهاست که از آن کم بهره هستند.

نماینده کارگران جمهوری اسلامی ایران ابراز کرد: ما کارگران درخواست داریم؛ برای حفظ منابع کارگران و بازنشستگان و همچنین جلوگیری از آسیب های وارده به کارگران و خانواده آنها که بیش از نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند و همچنین برای جلوگیری از آسیب های وارده آتی به کشور، با تدبیرمناسب و نگاه ویژه، با استفاده از مدیران کارشناسان توانمند فرا جناحی  در صندوق تامین اجتماعی به جامعه کارگری و بازنشستگی کمک کنید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.