با تصویب هیئت دولت واردات خودرو به شرط آنکه تولید ان بالاتر از سال ۲۰۱۹ باش و از استانداردهای روز اروپا برخوردار باشد برای همه ایرانی‌های داخل کشور و یا خارج از کشور آزاد شد.

سخنگوی دولت: واردات خودرو برای همه ایرانی‌ها آزاد شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی بهادری جهرمی امروز در تشریح مصوبان هیئت وزیران به گام آخر دولت در مقابله با انحصار بازار خودرو و اشاره کرد و گفت: آخرین اقدام برای واردات خودروی دست دوم برداشته شد و به شرط مدل ۲۰۱۹ به بالا برای همه ایرانیان آزاد شد که آیین نامه آن در دولت تصویب شد.

سخنگوی دولت افزود:  لزوم رعایت استانداردهای روز اروپا در واردات خودروهای دست دوم حتمی است.

به گفته وی، واردات خودروهای پلاک منطقه آزاد به سرزمین اصلی در این آیین نامه مورد تاکید است.

وی همچنین به جریمه پنج هزار میلیاردی یکی از خودروسازان به دلیل گرانفروشی خبر داد و اضافه کرد: امسال برنامه‌ریزی شده یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو تولید شود، افزود: واردات خوردو در دولت سیزدهم به تدریج آزاد شد که از خودروهای هیبریدی شروع شد.

بهادری همچنین گفت: در راستای حمایت از ساخت تجهیزات و ملزومات پزشکی مواد اولیه و قطعاتی که برای ساخت این ملزومات و تجهیزات مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، امروز فهرستی به پیشنهاد وزارت بهداشت و با همکاری وزارتخانه‌های اقتصاد و صنعت و معدن و تجارت به تصویب هیات وزیران رسید که همه این ملزومات مشمول کاهش حقوق ورودی شوند تا امکان تولید ملزمات پزشکی با هزینه‌های بسیار پایین‌تر فراهم باشند.

وی افزود: به منظور نحوه محاسبه نهایی و مقطوع حقوق بازنشستگان به صورت متناسب سازی شده در چارچوب قانون برنامه به تصویب هیات وزیران رسید.

وی افزود: در فرآیند بررسی آیین نامه با توجه به این که قانون برنامه ابلاغ شد یک مشکلی در قانون برنامه وجود داشت،حداقل بگیران در حوزه بازنشستگی از این متناسب سازی محروم شده بودند.

سخنگوی دولت اظهار کرد: دولت به صورت علی‌الحساب مبلغی را برای بازنشستگان واریز کرد و لایحه‌ای در دولت به تصویب رسید که با قید دو فوریت تقدیم مجلس خواهد شد که در صورت موافقت مجلس، حداقل‌بگیران هم مشمول این قانون متناسب‌سازی شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.