سرمربی کروات تیم فوتبال تراکتور تبریز اکنون در این تیم مشغول به فعالیت شده است.

اسکوچیچ، سرمربی تراکتور در گفت‌وگو با قدس: روی «پرشور»‌ها حساب ویژه کرده‌ام

به گزارش قدس آنلاین،او که سابقه فعالیت در باشگاه‌های ایران را در کارنامه داشت و پیش‌تر نیز سرمربی تیم ملی ایران بود، درایام دوری از تیم ملی فوتبال ایران همواره به عنوان یک گزینه بالقوه برای بازگشت به لیگ ایران شناخته می‌شد. گاهی گفته شد که او از پرسپولیس پیشنهاد دارد و گاهی نیز استقلال خواهان او بود، اما در نهایت اسکوچیچ راهی تراکتور شد تا دنیای جدیدی را در شهر تبریز آغاز کند. اسکوچیچ از بازگشت به لیگ ایران خوشحال است.

* دوباره به ایران برگشتید.

از این بازگشت خیلی خوشحالم. چند وقتی بود با مدیران باشگاه تراکتور تمام کرده بودم. فقط اعلام نهایی مانده بود که انجام شد. این یک نقطه عطف است برای من. بازگشت به لیگ ایران اتفاقی خوبی بود که در دوره جدید کاری من در لیگ ایران رخ داد و باید همه دست به دست هم بدهیم و از ظرفیت‌های فوتبال تبریز به نحو احسن و شایسته استفاده کنیم.

*به شهری آمدید که تماشاگرانش به پرشورها معروف‌اند. با این حال این موضوع می‌تواند خطرناک هم باشد؟

با فضای تبریز بیگانه نیستم و بارها در این شهر حضور داشتم. تبریز یکی از شهرهای فوتبال خیز در ایران است و ترک زبان‌های ایران علاقه خاص و ویژه‌ای به تیم تراکتور دارند. متأسفانه تبریز تاکنون در لیگ برتر به مقام قهرمانی نرسیده و با وجود شایستگی‌های بسیاری که داشته اما نتوانسته به این مهم دست یابد. باید همه به هم کمک کنیم تا تبریز صاحب یک جام شود.

*یعنی به تبریزی‌ها قول جام می‌دهید؟

اهل قول دادن نیستم و این طوری مربیگری نمی‌کنم اما به طور قطع برای رسیدن به بالاترین سطح از موفقیت و از بین بردن ناکامی تلاش خواهیم کرد. مطمئنم با ظرفیت خوبی که در تبریز وجود دارد به این مهم خواهیم رسید.

*امسال تراکتور کلی ملی‌پوش جذب کرده است. نظرتان در مورد نفرات جدید چیست؟

اتفاق بسیار خوبی رخ داده و ما بازیکنان با ارزشی را جذب کردیم. لیاقت تراکتور با این همه توانایی و ظرفیت بسیار بالاست و همه ما باید تلاش کنیم بهترین نتایج را رقم بزنیم. دوست دارم یک فصل متفاوت برای تراکتور رقم بخورد و بهترین نتایج ممکن را بدست‌آوریم.

*به نظر شما کدام تیم‌ها شایسته قهرمانی هستند؟

ما هیچ تیمی را دست کم نمی‌گیریم خودمان را هم از پیش برنده نمی‌دانیم. ‌امیدوام بهترین‌ها برای ما اتفاق بیفتد. من برای رسیدن به موفقیت روی تماشاگران تبریزی حساب ویژه باز کردم وامیدوارم با کمک آن‌ها به دستاوردهای بزرگ برسیم.

*نظرتان در مورد تیم ملی ایران چیست؟ این بار هم به جام جهانی صعود می‌کند؟

دوران من در تیم ملی تمام شده است و خوشحالم که از خودم خاطرات خوبی به جای گذاشته‌ام. صعود ما به جام جهانی خیلی سخت و شیرین بود اما این دوره با توجه با افزایش تیم‌های جام جهانی فکر نکنم ایران به سد محکمی برای صعود بربخورد. تیم ملی ایران شایسته حضور در جام جهانی است و با این ستاره‌ها حتماً باید به صعود فکر کند.

*در مورد شکست تیم ملی کرواسی در یورو صحبت نمی‌کنید؟

به نظر من تیم ملی کرواسی در این دوره آن تیم همیشگی نبود و نیار به هوای تازه دارد. به هر حال کرواسی همیشه یکی از تیم‌های مطرح جهان بوده و به سرعت باز به سطحی که همگان انتظار دارند می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.