ریاض منصور، سفیر فلسطین در سازمان ملل متحد، جنایات جنگی رژیم اسرائیل در غزه را «علنی، گستاخانه و مکرر» و "مستندترین نسل کشی تاریخ" خواند.

نماینده فلسطین در سازمان ملل، جنایات اسرائیل را "مستندترین نسل کشی تاریخ" خواند

به گزارش قدس آنلاین، منصور در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره خاورمیانه گفت: آنچه در غزه اتفاق می افتد به عنوان مستندترین نسل کشی تاریخ ثبت شده است. چه زمانی جهان این جنایات را محکوم خواهد کرد و از تحمل تکرار آنها دست خواهد کشید؟

او از شورای امنیت پرسید که چرا قوانین و هنجارهای بین المللی همچنان توسط اسرائیل نقض می شود، اما هیچ اقدامی برای جلوگیری و متوقف کردن رژیم صهیونیستی انجام نمی شود.

منصور تاکید کرد: «قانونی که اجرا نمی شود چه فایده ای دارد؟ زمانی که اسرائیل به مدت ۹ ماه خانه‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس از جمله پناهگاه‌های سازمان ملل و اکنون مردم در چادرها را مانند المواصی، بمباران کرده است، این قوانین دیگر چه معنایی دارند؟»

گفتنی است؛ نشست عالی‌رتبه شورای امنیت ملل متحد در خصوص «وضعیت خاورمیانه، شامل مسأله فلسطین» روز چهارشنبه با حضور «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نوشت که ارتش رژیم صهیونیستی در بمباران اخیر خود در منطقه «المواصی» در شهر «خان یونس» ۸ تُن بمب و مواد منفجره را بر سر غیرنظامیان ریخت.

در حالی که نهادهای متعدد سازمان ملل بر جلوگیری از هدف قرار دادن غیرنظامیان توسط رژیم صهیونیستی تاکید دارند، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» فاش کرد که ارتش رژیم اسرائیل هفته گذشته در بمباران منطقه المواصی در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه از ۸ تن بمب و مواد منفجره استفاده کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی شنبه گذشته در جنایتی وحشتناک چادرهای آوارگان فلسطینی در منطقه المواصی را هدف قرار داده که در این حمله بیش از ۴۰۰ نفر شهید و یا زخمی شدند.

ارتش اسرائیل حتی نیروهای امدادی و آمبولانس هایی را که در حال کمک به مجروحان این جنایت بودند را هدف قرار داد.

وزارت دفاع آمریکا اردیبهشت ماه بطور علنی اعلام کرد که بیش از ۵۰ هزار گلوله توپ ۱۵۵ میلی متری M۷۹۵ به رژیم اسرائیل از زمان عملیات طوفان الاقصی ارسال کرد؛ گلوله‌های بزرگی که در سیستم‌های هویتزر استفاده می‌شوند.

بر اساس گزارش ها، دولت دموکرات جو بایدن نیازی ندارد سایر کمک های نظامی را در صورتی که کمتر از مقدار مشخصی باشد به کنگره اطلاع دهد. با این حال، رسانه‌های آمریکایی از فروش نظامی دیگری به اسرائیل، از جمله کیت‌های راهنمایی برای تبدیل بمب‌های "سنتی" به بمب های هدایت شونده با سیستم رهیاب خبر داده‌ بودند.

همان زمان بایدن با اشاره به بمب‌های دو هزار پوندی که آمریکا در اختیار اسرائیل قرار داده است، اظهار کرد: آمریکا به تامین سلاح‌های دفاعی برای اسرائیل از جمله سامانه دفاع هوایی گنبد آهنین ادامه خواهد داد.

کمک های نظامی واشنگتن به رژیم صهیونیستی در حالی ادامه دارد که این رژیم به بهانه هدف قرار دادن فرماندهان مقاومت روز به روز بر جنایات خود علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه می افزاید.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده، از ابتدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون، ۳۸ هزار و ۷۱۳ فلسطینی شهید و ۸۹ هزار و ۱۶۶ نفر دیگر زخمی شده اند که بیشتر این افراد را کودکان و زنان تشکیل داده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.