عضویت‌امیر قلعه‌نویی در کمیته فنی فدراسیون فوتبال این سؤال مهم را به وجود آورده که سرمربی تیم ملی در شغل جدید چگونه می‌تواند عملکرد خودش در قامت سرمربی تیم ملی را به طور عادلانه مورد ارزیابی قرار دهد؟!

آیا یکی از مسئولیت‌های مهم اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال پالایش عمکرد مربیان تیم ملی نیست؟ آیا این کمیته تشکیل نمی‌شود که نتایج تیم‌های ملی مورد سنجش قرار گرفته و براساس آن وضعیت ادامه همکاری با مربیان مشخص شود؟ شاید قلعه‌نویی در پست جدید بتواند به نوعی درباره مربیان تیم‌های پایه اعمال نظر کند اما او چگونه می‌تواند درباره خودش و آنچه در تیم ملی رقم‌زده یا در آینده خواهد زد، اعمال نظر کند؟ گماردن همزمان او در کمیته فنی فدراسیون فوتبال و تدام حضور در رأس کادر فنی تیم ملی به نوعی تضاد با ماهیت شکل‌گیری کمیته فنی فدراسیون فوتبال است واساساً مربیان تیم‌های ملی خود نباید در چنین پستی قرار بگیرند وهمواره باید در مقابل کمیته فنی پاسخگو باشند، اما فدراسیون فوتبال در اقدامی بحث برانگیز قلعه‌نویی را درست در موقعیتی قرار داده که می‌تواند به تمام تصمیماتی که درآینده خواهد گرفت و یا نتایجی که رقم خواهد زد، مهر تأیید بزند.

درحقیقت قلعه‌نویی در مقامی قرار گرفته که می‌تواند به عنوان یک ناظر به خودش نمره بدهد و حال اینکه هر نتیجه‌ای رقم بخورد چندان اهمیتی نخواهد داشت. اینکه اقدام فوق از سوی مهدی تاج نمایشی است یا راهی برای ارج و قرب دادن به سرمربی تیم ملی، به‌درستی روشن نیست اما ظاهراً رئیس فدراسیون فوتبال بنا دارد هر عاملی که موجب تزلزل جایگاه سرمربی تیم ملی در آینده می‌شود را از پیرامونش دور کند تا شایدامیرقلعه‌نویی با افکار آرام‌تری در مسابقات انتخابی جام جهانی حضور یابد.

اما درهرحال مهدی تاج با چنین تصمیمی کمیته فنی زیرمجموعه خود را در موضع ضعف در برابر سرمربی تیم ملی قرار داده و سیاستی غیرحرفه‌ای را در پیش گرفته است. اگر در این کمیته گروهی از پیشکسوتان یا صاحب‌نظرهای فوتبال ایران حضور داشتند که بدون تعارف و رودربایستی می‌توانستند نظرات خود را بیان کنند، بدون شک مهدی تاج دستاورد مطلوب‌تری را در این راستا بدست می‌آورد، اما اکنون به نظر می‌رسد این کمیته فنی تشکیل شده تا فقط به نحوی روی تمام تصمیمات و نتایجی که در آینده رقم می‌خورد، صحه بگذارند!
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.