۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 1000987

«نیوزویک» در گزارشی به افزایش روز افزون تعداد دموکرات‌هایی که خواستار کناره گیری جو بایدن هستند، پرداخته و پیگیری مصرانه رییس جمهور آمریکا برای ادامه کارزار انتخاباتی به رغم مخالفت یاران دموکراتش را ننگین و فضاحت بار توصیف کرد.

پایان فضاحت بار عمر سیاسی بایدن

به گزارش قدس آنلاین، «نیوزویک» در گزارشی نوشت:  فشارها بر جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا برای کناره گیری از کارزار انتخاباتی و گمانه‌زنی‌ها مبنی بر پایان یافتن کمپین انتخاباتی وی، همچنان ادامه دارد. بایدن مکرراً پیشنهادات مبنی بر لزوم کناره گیری‌اش از ادامه فعالیت های انتخاباتی را رد و تاکید کرده او هنوز بهترین نامزد دموکرات برای شکست دونالد ترامپ، ‌نامزد جمهوری خواهان، در ماه نوامبر(آبان) است.

این گزارش افزود: بایدن، که به دلیل قرنطینه شدن در دلاور پس از ابتلا به کووید-۱۹ مجبور شده مبارزات انتخاباتی خود را متوقف کند، در روزهای اخیر شاهد افزایش درخواست چندین دموکرات ارشد برای پایان کمپین خود بوده که از او خواسته اند تا پایان این هفته به کارزار انتخاباتی خود، پایان دهد. در روزهای اخیر، جان تستر، سناتور مونتانا و آدام شیف، نماینده کالیفرنیا به صورت علنی بر لزوم کناره گیری وی به نفع یک نامزد دیگر دموکرات، تاکید کرده اند و این نشان می دهد رییس جمهوری آمریکا، میزان بیشتری از حمایت حزب دموکرات را از دست داده است. از سوی دیگر، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا به دوستانش گفته است که بایدن باید کناره گیری کند. نانسی پلوسی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا و یکی از تأثیرگذارترین اعضای مجلس نمایندگان دموکرات نیز از استعفای بایدن حمایت کرده است.

در ادامه این مقاله آمده است: اگر گزارش های مربوط به پایان قریب الوقوع کمپین انتخاباتی بایدن، دقیق باشد، وی به زمره روسای جمهوری در ایالات متحده می پیوندد که از نامزدی حزب خود برای دومین دوره محروم شده اند. تنها پنج رئیس جمهور فعلی از نامزدی حزب خود برای دومین دوره در تاریخ ایالات متحده محروم شده اند. آخرین مورد چستر آ. آرتور در سال ۱۸۸۴ بود که نتوانست نامزدی حزب جمهوری خواه را به دست آورد.

بنا بر این گزارش بایدن توانمندی کامالا هریس، معاون خود -که گزینه مورد نظر دموکرات ها برای جایگزینی احتمالی است- را برای شکست دونالد ترامپ زیر سوال برده است. وی همچنان بر اهمیت انتخابات نوامبر(آبان) برای جلوگیری از بازگشت ترامپ به کاخ سفید و همچنین اجرایی شدن طرح ۲۰۲۵ بنیاد هریتیج (که به عقیده دموکرات ها برخلاف ارزش های آمریکایی است) تاکید کرده است.

نیوزویک در پایان این گزارش نوشت: در حالی که حدود سه ماه و نیم تا زمان حضور رای دهندگان آمریکایی در پای صندوق های رای باقی مانده است، برخی از دموکرات‌ها امیدوارند مردی که آنها را به پیروزی موفقیت آمیز دور پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هدایت کرد بتواند این بار با کناره گیری از نامزدی به آنها کمک کند این بار به شیوه ای متفاوت پیروز شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.