دبیر ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی‌ مدیریت‌ مقابله با پدیده گرد و غبار گفت: با توجه به سیاست‌ها و راهبردها و برنامه‌های این ستاد، اجرای این برنامه در دستور کار است.

برنامه ۱۰ ساله مقابله با گردوغبار تدوین شد

علی‌محمد طهماسبی‌بیرگانی  با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص مدیریت گرد و غبار اظهار کرد: مطابق شناخت از منشأهای گرد و غبار داخلی، برنامه عمل ۱۰ ساله‌ای تدوین و به دستگاه‌های عضو و استان‌های غبار خیز ابلاغ شده است و با توجه به سیاست‌ها و راهبردها و برنامه‌های این ستاد، این موضوع در دستور کار است.

وی افزود: در بعد خارجی نیز متعاقب دو اجلاس منطقه‌ای و بین‌المللی، اسفند سال گذشته قطعنامه‌ای در بخش محیط زیست سازمان ملل در کنیا به تصویب رسید که در آن جمهوری اسلامی ایران دو برنامه عمل زیرمنطقه‌ای پیشنهاد داده است.

طهماسبی‌بیرگانی بیان کرد: مدنظر داریم این پیشنهادها را با کشورهای همسایه و اسلامی به اشتراک بگذاریم و اقدامات بین‌المللی در این راستا و طبق وظایف کشورها و تاکید بخش محیط زیست سازمان ملل در این قطعنامه انجام شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در این راستا فعال شده است و به پیشنهاد کشورمان ۱۲ جولای به عنوان روز جهانی مقابله با طوفان‌های ماسه‌ای و گرد و غبار با محوریت افزایش و کمک به تاب‌آوری و آگاهی‌بخشی به مردم، به تصویب سازمان ملل و مجمع عمومی رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.