۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۰
کد خبر: 1001545

بازار سرمایه امروز برخلاف روزهای گذشته رشد کرد و شاخص کل با افزایش حدود ۹۰۰۰ واحد به دو میلیون و ۱۷۷ هزار واحد رسید.

رشد بورس تحت تاثیر ابطال مصوبه نرخ خوراک

به گزارش قدس آنلاین بازار بورس که از ابتدای هفته جاری روند کاهشی به خود گرفته بود روز سه‌شنبه رشد کرد. به نظر می‌رسد ابطال مصوبه نرخ خوراک و سوخت توسط دیوان عدالت اداری در این رشد تاثیر اصلی را داشته است. امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۸۹۵۹ واحد افزایش یافت و به دو میلیون و ۱۷۷ هزار واحد رسید.

شاخص هم‌وزن هم با رشد ۲۷۸۴ واحد در عدد ۶۹۶ هزار و ۳۰۱ واحد ایستاد.

امروز تعداد معاملات بورس نیز افزایش داشت؛ به طوری که ۲۲۰ هزار معامله به مبلغ چهار هزار و ۶۴۲ میلیارد تومان انجام شد.

پارسیان، شپنا و شپدیز بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص بورس داشتند. از نمادهای پرتراکنش نیز می‌توان به فولاد، شپنا و حفارس اشاره کرد.

روز سه‌شنبه فرابورس ایران نیز ۱۵۲ واحد افزایش داشت و شاخص آن به ۲۲ هزار و ۳۴۵ واحد رسید. امروز ۱۴۱ هزار معامله به مبلغ شش هزار و ۳۸۷ میلیارد تومان در فرابورس انجام شد.

زاگرس، آریا و انتخاب از نمادهای تاثیرگذار بر فرابورس بودند که هر سه مثبت شدند. همچنین معین، خاور و کرومیت از نمادهای پرتراکنش امروز فرابورس بودند.

روز گذشته دیوان عدالت اداری بعد از ۱۴ ماه مصوبه نرخ خوراک و سوخت ۷۰۰۰ و ۴۰۰۰ تومانی پتروشیمی‌ها برای پنج ماه نخست سال ۱۴۰۲ را ابطا کرد.

طبق برآوردها آثار تعدیل مثبت این تصمیم حدود ۷۵۰۰ میلیارد تومان در شرکت‌های زیرمجموعه برخی گروه‌های نفت و گاز تاثیر گذاشته است.

با توجه به اینکه با ابطال نرخ خوراک، سازمان بورس پتروشیمی‌ها را ملزم به شفاف‌سازی می‌کند در روزهای آینده تعدیل‌های مثبتی در سود سال گذشته این شرکت‌ها صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.