فرمانده قرارگاه اربعین فراجا گفت: مرزهای آبی، خشکی و هوایی برای زائران اربعین آماده است و برای تسهیل و تسریع در تردد سامانه سجاد در چهار مرز شلمچه، چذابه، خسروی و مهران فعال خواهد شد.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا: مرزهای آبی، خشکی و هوایی آماده تردد زائران اربعین است

به گزارش قدس آنلاین سردار محمد شرفی پنجشنبه اظهار کرد: به منظور تسهیل در عبور و مرور زائران اربعین حسینی بر اساس توافق انجام شده بین جمهوری اسلامی ایران و عراق، پنجره واحد خدمات گذرنامه در چهار گذرگاه اربعین حسینی عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: با توجه به گرمای هوا با اجرای طرح سامانه سجاد، پیش بینی می‌شود که هر یک زائر در کمتر از چهار ثانیه از مرز عبور خواهد کرد.

سردار شرفی گفت: سامانه سجاد سال گذشته در مرز مهران عملیاتی شد و به دلیل درخواست وزیر کشور عراق و نشست‌های متخلف بین ۲ کشور، تفاهم شد این سامانه در چهار گذرگاه اربعین در سالجاری نیز عملیاتی شود.

فرمانده قرارگاه مرکزی اربعین حسینی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: در استان خوزستان سامانه سجاد از تاریخ ۲۵ محرم در گذرگاه‌های اربعین شلمچه و چذابه فعال خواهد شد.

وی تامین امنیت و مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر، مدیریت و روان سازی ترافیک و مدیریت لحظه‌ صحنه‌های حادثه‌ساز ترافیکی و ارائه خدمات گذرنامه را از اولویت‌های نیروی انتظامی در اربعین سالجاری عنوان کرد.

سردار شرفی با بیان اینکه سه سند برای عزیمت زائران اربعین به عراق تعریف شده است، اضافه کرد: سند اول گذرنامه عادی و بین المللی جمهوری اسلامی ایران است که همه مردم بر اساس روال سابق می توانند از طریق پلیس+۱۰برای دریافت آن اقدام کنند.

وی افزود: سند دوم گذرنامه زیارتی اربعین است که بین جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق مورد توافق قرار گرفته و همه استانداردهای جهانی لازم را دارد و متقاضیان می‌توانند از طریق پلیس من برای دریافت آن اقدام کنند.

رییس کمیته امنیتی و انظامی ستاد مرکزی افزود: گذرنامه خادم نیز برای اعتباع خارجی مقیم ایران صادر خواهد شد.

در تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند؛ هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.