۳ هزار نفر از داوطلبان جوان هلال احمر سراسر کشور در دهه پایانی ماه صفر به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

اعزام ۳ هزار نفر از داوطلبان هلال احمر سراسر کشور به مشهد مقدس در دهه پایانی صفر

به گزارش قدس خراسان، مدیر عالی حرم مطهر رضوی در دیدار و گفت وگو با مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان با اعلام آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از زائران پیاده دهه پایانی ماه صفر به اجرای طرح مشترک «قدم به قدم» ویزه این ایام به ویژه شهادت حضرت رضا (ع)  اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح ۳ هزار نفر از داوطلبان جوان هلال احمر دختر و پسر از سراسر کشور به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

رضاخوراکیان افزود: خدمات ویلچر به زائران کم‌توان جسمی، سالمندان و معلولان در خیابان‌های منتهی به حرم مطهرو  امداد و نجات در مکان‌های مختلف حرم همچون بست‌ها، رواق‌ها و رینگ‌ها از اقداماتی است که این خدمتگزاران به زائران ارائه خواهند کرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز در حاشیه این جلسه گفت: همه ساله و هم زمان با ایام دهه پایانی ماه صفر، زائران و ارادتمندان امام هشتم شیعیان (ع) پای پیاده عازم مشهد مقدس می‌شوند و جمعیت هلال احمر نیز در کنار دیگر مجموعه‌ها تمهیدات و اقداماتی را برای تسهیل زیارت این زائران در شهر مشهد پیش بینی می‌کند.

 سید علی منیری، اجرای طرح «همسفران خورشید» را از این اقدامات برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام رضا (ع)  عنوان کرد که جمعیت هلال احمر آن را برای نهمین سال متوالی در محورهای ارتباطی مشهد برای پذیرایی، میزبانی و پشتیبانی از زائران حضرت رضا (ع) اجرا می‌کند.

وی گفت: بر اساس آمار اعلام شده استانداری خراسان رضوی،  حضور حدود ۷۰۰ هزار نفر، امسال در مراسم پیاده‌روی به سمت حرم  مطهر حضرت رضا (ع) پیش‌بینی شده که برای جلوگیری از بروز مشکلاتی همچون گرمازدگی، امکاناتی همچون برپایی تونل‌های سرد و ایستگاه‌های خدمت‌رسانی به زائران پیش‌بینی شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی افزود: همچنین هماهنگی‌های لازم برای اسکان زائران پیاده در زائر شهر، همکاری با خادم یاران برای خدمت به زائران، کمک‌هایی در حوزه پدافند غیر عامل و تقویت شبکه ویلچرها برای زیارت با سرعت و کیفیت بهتر در ایام دهه پایانی ماه صفر اندیشیده شده است.

سید علی منیری افزود: از دهه پایانی ماه صفر امسال جوانان هلال احمر در چایخانه حرم مطهر  رضوی نیز به ارائه خدمت می‌پردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.