شاخص کیفیت هوا بواسطه وقوع گرد و غبار در شهرستان‌های خواف، گناباد، سرخس و درگز برای امروز( هشتم مردادماه) در شرایط «ناسالم» اعلام شده است.

کیفیت هوا در چهار شهرستان خراسان رضوی «ناسالم» است / کیفیت هوای مشهد سالم است

به گزارش قدس خراسان،  سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: در حال حاضر شاخص کیفیت هوا (AQI) در شهرستان درگز ۱۴۱، گناباد ۱۵۲، خواف ۱۶۲ و سرخس ۳۴۳ است.

سید رضا عباسی نیشابوری افزود: اکنون شاخص کیفیت هوا در شهرستان مرزی صالح آباد ۱۲۱ اعلام شده که بر این اساس هوا در این منطقه برای گروه‌های حساس ناسالم است.

وی بیان کرد: وضعیت آلایندگی هوا در شهرستان سرخس در وضعیت خیلی خطرناک است و از نظر غلظت ذرات آلاینده در هوا یا همان PM۱۰ به حدود ۴۰۰ میلی گرم بر متر مکعب رسیده است.

عباسی نیشابوری ادامه داد: دیروز موضوع تعطیلی برخی شهرستانها نیز در گارگروه مدیریت پدیده گرد وخاک استان مطرح شد که البته تعطیلی ادارات در شهرستان هایی با وضعیت سرخس بر عهده فرمانداری ها است.

همچنین مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد برای امروز (هشتم مردادماه ۱۴۰۳) در شرایط «ناسالم» و آلوده برای تنفس شهروندان قرار دارد.

مهدی اله‌پور افزود: بر این اساس مناطق «هفت حوض، خاقانی، چمن، خیام جنوبی و نخریسی» مشهد در شرایط آلوده است.

وی بیان کرد: هم اکنون میانگین شاخص کیفیت هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۸۹ نشانگر هوای سالم است و شاخص‌های یک تا ۲ ساعت گذشته با عدد ۸۹ از سالم بودن هوای این کلانشهر خبر می‌دهد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اظهار کرد: کیفیت هوای ۱۸ منطقه دیگر دارای ایستگاه سنجش این شهر، در شرایط سالم قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.