۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۸
کد خبر: 1003619

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه تنها دوره‌ای که بودجه وزارت آموزش و پرورش رشد ویژه‌ای داشته در سال قبل و همین دوره بوده است گفت: در سال گذشته بودجه این وزارتخانه رشد ۱۵ درصدی داشته دلیل آن هم رتبه‌بندی معلمان بوده است.

آموزش و پرورش نیازمند طبیب است

علیرضا منادی گفت: برگزاری جشنواره آفرینو اقدام مناسبی در راستای سند تحول بنیادین و فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است چرا که رهبری به تسری خلاقیت برخی مدارس غیردولتی به دیگر مدارس تاکید کرده بودند.

وی با اشاره به مشکلات و چالش‌های پیش روی وزارت آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش نیازمند طبیب است و این مشکل با اطبای حاذق مرتفع خواهد شد.

رییس کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه برخی می گویند هیچ گاه آموزش و پرورش اولویت دولت‌ها نبوده، بیان کرد: به جرئت و با صراحت می‌گویم در تنها دوره‌ای که بودجه وزارت آموزش و پرورش رشد ویژه‌ای کرده است در سال قبل و همین دوره بوده است، در سال گذشته بودجه این وزارتخانه رشد ۱۵ درصدی داشته آن هم به دلیل رتبه بندی معلمان بوده است.

منادی با بیان اینکه ۱۴ قانون در مجلس برای آموزش و پرورش مصوب شده است که یکی از آن‌ها مربوط به رتبه‌بندی معلمان بوده گفت: هرچند مقاومت های زیادی در این زمینه انجام شد ولی در نهایت با حمایت و هدایت به سرانجام مطلوب رسید.

وی با بیان اینکه این اقدام تنها سطری از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده افزود: اقدامات تحولی بسیار سخت و زمان بر است.

رییس کمیسیون آموزش مجلس با بیان این که نظام آموزش و پرورش کشور باید بر اساس علم روز و دانش‌بنیان‌ها به روز شود ادامه داد: نظام آموزشی ایران مربوط به صد سال گذشته بوده است و باید در محتواها و شیوه‌های آموزشی با دنیای امروز حرکت و رقابت کند.

منادی با بیان اینکه نمی‌توان مدارس غیردولتی را ندیده گرفت گفت: این مدارس سرمایه‌های آموزش و پرورش هستند و باید کاری کنیم که اقتصاد آن‌ها بچرخد، بر همین اساس است که می توان انتظار داشت با رشد کیفیت آموزشی و تربیتی مواجه شویم.

وی به ضرورت حمایت از مدارس غیردولتی اشاره و عنوان کرد: تلاش می‌کنیم صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی را حمایت ویژه کنیم هر چند در این مسیر عتاب شویم.

رییس کمیسیون آموزش مجلس به برنامه‌های مورد نیاز آموزش و پرورش در دولت جدید اشاره کرد وگفت : به اقای پزشکیان پیشنهاد دادم که برای این وزارتخانه نیز مانند دیگر وزارتخانه‌های مهم و کاربردی قرارگاهی جهادی تشکیل شود تا از این طریق مشکلات این وزارتخانه احصا و پایش شود، ما در مجلس آمادگی داریم که از ایده‌های خلاقانه حمایت کرده و نیازها و مسیر آن را مرتفع کنیم .

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.