الهام کردا و صابر ابر که تاکنون چندین همکاری مشترک در تئاتر داشته‌اند، از فردا، ۱۷ مرداد ماه، تازه‌ترین تجربه مشترک خود را روی صحنه می‌برند.

«خاطره تحمل‌ناپذیر» الهام کردا و صابر ابر

الهام کردا، بازیگری که از هر چندی هم دست به کارگردانی می‌زند، از فردا نمایش «خاطره تحمل‌ناپذیر یک همهمه‌ی نامفهوم» را در مقام کارگردان روی صحنه می‌برد و با اجرای آن، همکاری دیگری میان او و صابر ابر رقم می‌خورد.

این دو بازیگر پیش‌تر در آثار گوناگونی همچون «مالی سویینی» به کارگردانی مرتضی میرمنتظمی، «زبان تمشک‌های وحشی» کار شیوا مسعودی، «سه جلسه تراپی و یک مهمانی» به کارگردانی افسانه ماهیان و ... همبازی بوده‌اند.

در نمایش «خاطره تحمل‌ناپذیر یک همهمه‌ی نامفهوم» الهام کردا مسئولیت نگارش متن و کارگردانی را بر عهده دارد و صابر ابر به عنوان تهیه‌کننده با اجرای این نمایش همکاری می‌کند.

کردا متن این نمایش را با برداشتی آزاد از مجموعه آثار ساموئل بکت، نویسنده شهیر جهان به نگارش درآورده است که در خلاصه داستان آن آمده: «شما در تاریکی نشسته‌اید، پنهان، مشاهده‌گر. در امنیت ناشناس بودن خود. اما شما بخشی از این هستید. شما همدستید. این تئاتر به خاطر شما وجود دارد. شما آن را می‌خواهید، شما آن را مصرف می‌کنید. شما مسئول هستید. شما تصمیم خواهید گرفت که در بازی بمانید یا از آن خارج شوید. در این بازی منتظر بودن برای آمدن گودو.»

بازیگران این نمایش (به ترتیب حروف الفبا) عبارتند از: نیما ‌اسدی، صهبا اسلامی، ساناز ایلانلو، لیلا پورشعبان، بهناز ‌تاجیک، عطا ‌جعفری، فرزاد دیوسالار، حامد ‌رجائی، مبینا ‌زحمت‌کش، سیاوش ‌شاهمیری، سایه ‌صدیقی، راحیل ‌غلامی، نازنین فتاحی، شهریار ‌فرد، سهند ‌لواسانی، ملیکا ‌مهدوی ‌کیا، ملیکا ‌میرعابدینی، ماهان ‌ناصرزارع، علی ‌ناظری.

الهام کردا پیش از این نمایش‌های دیگری همچون «چهار دقیقه»، «این یک تیتر زرد نیست»، «پرشین کت» و ... را کارگردانی کرده است.

همچنین صابر ابر این روزها مشغول بازی و کارگردانی نمایش «امشب به صرف بورش و خون» در سالن بلک باکس پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب است که اجرای آن از اواخر فروردین آغاز شده و این اثر نمایشی همچنان روی صحنه است و با استقبال تماشاگران رو به روست.

دیگر اعضای گروه اجرایی نمایش «خاطره تحمل‌ناپذیر یک همهمه‌ی نامفهوم» به شرح زیر هستند:

مجری طرح: امیرسپهر ‌تقی ‌لو، طراح صحنه: الهام ‌کردا، طراح لباس: ندا ‌نصر، طراح صدا و موسیقی: بهروز ‌سیفی، طراح گریم: لعیا ‌خرامان، طراح پوستر: صابر ‌ابر، طراح اقلام تبلیغاتی، گرافیک و ساخت اقلام تبلیغاتی: محمدصادق ‌زرجویان، ویدیو مپینگ: سعید مومنی، فیلمبردار و ساخت ویدئو: آریا ‌اشراقی، نور: رضا ‌تحقیقی، مجید ‌سیادت مدیر اجرا: داوود ‌ونداده، برنامه‌ریز: علی ‌نوریوسفی، دستیار کارگردان: حسین ‌حدادی ‌راد، علی ‌نوریوسفی، منشی صحنه:  پارمیدا ‌زارعی، تبلیغات: استودیو اینجا، کت ‌استودیو.

این نمایش از ۱۷ مرداد ماه هر شب ساعت ۱۸ در سالن ملک به نشانی: خیابان شریعتی، خیابان ملک، نبش خیابان وزوایی، روی صحنه می‌رود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.