رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: قراردادهای ما در حوزه سینما و نشر محرمانه نیست و چون رضایت طرفین شرط است و الزام قانونی در میان نیست، باید توافق دو طرف صورت بگیرد.

شفافیت قراردادهای سینمایی و نشر نیاز به رضایت طرفین دارد

به گزارش قدس آنلاین، امیرحسین قاضی زاده، در مراسم روز خبرنگار با ابراز امیدواری از این که  مجموعه  بنیاد شهید توانسته باشد همکاری خوبی با خبرنگاران داشته و اطلاعات کافی را درباره فعالیت  های این نهاد در اختیارشان  گذاشته باشد، افزود: وظیفه خبرنگار تبیین رویدادی است که در عالم اتفاق افتاده و خبرنگار آن را به سمع و نظر دیگران برساند.

وی ادامه داد: خدا حقایق عالم را آفریده و همه پیامبران کارشان خبرنگاری بوده تا به شکلی حقایق همه عالم را تبیین کنند و برای همین دشمنان زیادی داشتند.

قاضی‌زاده با بیان این که  امسال درسرزمین های اشغالی  ۱۵۰ خبرنگار را به شهادت رساندند که مانع از تبیین اخبار شوند، اضافه کرد: این میزان شهادت خبرنگاران نشان می‌دهد آنها در کار خود درست عمل کردند که به شهادت رسیدند. کار شما در حوزه ایثار و شهادت مقدس است، چون ممتازترین افراد را به مردم معرفی می‌کنید. آنها الگویی هستند که خدا در مقابل چشم ما گذاشته است به طوری که در طی مبارزات فلسطین افراد زیادی به شهادت رسیدند و در میان خدا، فردی به نام اسماعیل هنیه را برای شهادت انتخاب می‌کند و موضوع شهادت او تاریخ را تغییر خواهد داد.

رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران اظهار کرد: وقتی در مقام خبرنگار می‌خواهیم یک شهید را روایت کنیم روایت یک اسم نیست، بلکه پرداختن به ابعاد شخصیتی شهید است و خبرنگاران باید از نزدیک حقایق را کشف و روایت کنند. چرا خبرنگاران زیادی در جنگ شهید می‌شوند؟ چون به خط مقدم نزدیک و در میدان به تولید خبر می‌پردازند. از این رو خبرنگار باید اتصال و ارتباط برقرار کند تا بتواند شهادت را به درستی روایت کند.

وی با اشاره به این که طی سه سال گذشته  در بنیاد شهید کارهای متنوع و متکثری درحوزه های راهبردی، ساختاری و خدمات  صورت گرفته است، گفت:  البته  تشریح این  اقدامات پیشتر انجام شده است.

وی  سپس به بحث حوزه معیشت جامعه ایثارگران  پرداخت و گفت: اقدامات  در این زمینه مفصل بوده که  آنها را در قالب  جدولی ارائه کردیم.

وی در همین زمینه از افزایش ۳ تا ۴ برابری پرداختی به ۴۰۰ هزار خانواده جامعه ایثارگران طی ۳ سال اخیر خبر داد و گفت: تلاش ما بر این بوده تا با افزایش پرداختی ها پاسخگوی تورم باشیم.

قاضی‌زاده در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره ارقام قراردادهای بنیاد در حوزه سینما و نشر گفت: قراردادهای ما محرمانه نیست و چون رضایت طرفین شرط است و الزام قانونی در میان نیست تاکنون قراردادها منتشر نشده است. از طرفی انتشار قرارداد باید با توافق دو طرف صورت بگیرد. البته ما منعی نداریم و اگر فرد مقابل اجازه دهد قرارداد را منتشر می‌کنیم. حالا امیدواریم در دوره بعد این شیوه را انجام دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.