وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای با اشاره به حملات «قسد» با حمایت نیروهای اشغالگر آمریکا در «دیرالزور» و «الحسکه»، خواستار خروج فوری آمریکا از خاک کشور خود شد.

سوریه خواستار خروج فوری آمریکا از خاک خود شد

وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای از حملات جنایتکارانه شبه‌نظامیان «نیروهای سوریه دموکراتیک» موسوم به «قسد» به دیرالزور، الحسکه و القامشلی واقع در شمال شرق سوریه و شهادت شماری از شهروندان سوری خبر داد.

در این بیانیه آمده است که هواپیماهای جنگی آمریکا با حمایت قسد، غیرنظامیانی را که از خانواده‌ها و روستاهایشان دفاع می‌کردند، هدف قرار دادند.

وزارت امور خارجه سوریه همچنین تأکید کرد که اشغالگری آمریکا در خاک سوریه، نقض آشکار حاکمیت این کشور و حمایت آمریکا از شبه‌نظامیان جدایی‌طلب ابزار این کشور برای اجرای طرح‌هایش است.

سوریه همچنین خواستار توقف این تجاوزات آمریکا و خروج فوری این کشور از خاک سوریه و احترام به خواسته‌ مردم این کشور شد.

منابع خبری بامداد شنبه از حمله پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکا در استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه خبر دادند.

منابع محلی از وقوع چند انفجار در پایگاه نظامیان آمریکا در خراب الجیر واقع در حومه شمالی الحسکه خبر دادند.

از سوی دیگر وزارت دفاع سوریه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقرهای شبه نظامیان را در روستاهای «تدیل» و «کفرعمه» واقع در غرب حلب هدف قرار دادیم و این حملات که منجر به کشته یا زخمی شدن تعداد زیادی از آنها شد.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: یگان‌های ارتش که که در حومه ادلب فعالیت می کردند توانستند پنج پهپاد گروه‌های مسلح را سرنگون و منهدم کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.