به دنبال تحقیق درباره فعالیت‌های تروریستی احتمالی جناح راست افراطی، یک پسر ۱۸ ساله و یک دختر ۱۹ ساله در انگلیس به اتهام تدارک اقدامات تروریستی دستگیر شدند.

پلیس انگلیس دو جوان را به اتهام تدارک اقدامات تروریستی دستگیر کرد

پلیس متروپولیتن انگلیس در حالی که ۲ نفر را به تدارک اقدامات تروریستی به عنوان بخشی از تحقیقات مربوط به فعالیت‌های تروریستی مظنون به جناح راست افراطی متهم کرد، در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تحقیقات به ناآرامی‌های خشونت آمیز اخیر پس از کشته شدن سه دختر بچه در انگلیس مرتبط نیست.

پلیس انگلیس تصریح کرد که رکس ویلیام هنری کلارک ۱۸ساله متهم به تدارک اقدامات تروریستی و سوفیا وینوگرادوا ۱۹ ساله متهم به تدارک اقدامات تروریستی و همچنین ۲ اتهام جمع‌آوری اطلاعات در این زمینه شد.

دومینیک مورفی فرمانده بخش مبارزه با تروریسم پلیس انگلیس گفت: به مردم اطمینان می‌دهم که ما در حال حاضر معتقد نیستیم که تهدید گسترده‌تری در ارتباط با این تحقیقات وجود دارد، اگرچه بررسی ما همچنان ادامه دارد.

پلیس انگلیس اعلام کرد که اکنون پس از طرح این اتهام، نمی‌تواند جزئیات بیشتری در مورد تحقیقات ارائه دهد.

بر اساس این گزارش، این ۲ جوان که در بازداشت هستند، قرار است امروز (جمعه) در دادگاه «وست مینستر» حاضر شوند.

ناآرامی‌های اخیر در بریتانیا پس از انتشار اطلاعات نادرست در مورد چاقوکشی در یک مهمانی آغاز شد؛ مهمانی که در شهر «ساوتپورت» واقع در شمال غربی انگلیس برگزار شده بود. این حمله با چاقو روز دوشنبه (۸ مرداد) در این شهر رخ داد و با تحریک برخی جریان‌ها، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، موجی از احساسات ضد اسلامی را در سراسر بریتانیا به راه انداخت.

مظنون این حمله، یک پسر ۱۷ ساله به نام اکسل روداکوبانا است که بر اساس ادعاهای دروغین شبکه‌های اجتماعی مرتبط با راست افراطی، یک پناهجو است که با قایق به انگلیس رسیده است. در حالی که پلیس تاکید کرده که روداکوبانا در بریتانیا و از والدینی رواندایی متولد شده است.

پلیس انگلیس پیشتر اعلام کرده بود که در جریان ناآرامی‌ها و تحولات خشونت آمیز راست افراطی در این کشور بیش از ۷۰۰ نفر بازداشت شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.