قرعه‌کشی لیگ نخبگان در حالی به پایان رسید که پرسپولیس و استقلال حریفان خود را شناختند. ویندزور جان، دبیرکل AFC در آغاز این مراسم اعلام کرد پاداش تیم قهرمان در لیگ نخبگان آسیا افزایش چشمگیری داشته و به ۱۲ میلیون دلار رسیده است.

رونالدو دو بار به تهران می‌آید/ خیز سرخ‌آبی‌ها برای جایزه ۱۲ میلیون دلاری

در این رقابت‌ها برخلاف لیگ قهرمانان آسیا، ۱۲ تیم در جدول حضور دارند و هر تیم فقط ۸ مسابقه برگزار خواهد کرد. ۴ مسابقه در زمین خودش و ۴ مسابقه در زمین حریفان. هر تیم با ۴ تیم از سید یک و ۴ تیم از سید دو بازی می‌کند و هیچ تیمی با تیمی از کشور خودش روبه‌رو نخواهد شد.

از مرحله یک چهارم نهایی تا فینال بازی‌ها به صورت متمرکز به میزبانی عربستان برگزار خواهد شد و از این مرحله تیم‌های شرق و غرب می‌توانند برابر هم قرار گیرند.

*نگاهی به قرعه استقلال و پرسپولیس

این در حالی است که سرخپوشان امیدوار بودند که میزبانی آنها مقابل تیم‌های قوی‌تر آسیا باشد اما به شکلی عجیب تقابل با دو تیم عربستانی و دو تیم قطری به خارج از خانه موکول شد تا سرخپوشان چالش سختی برای کسب این ۱۲ امتیاز داشته باشند.

به این ترتیب پرسپولیس با النصر عربستان در خانه بازی خواهد کرد که این دیدار تقابل سرخپوشان با کریستیانو رونالدو خواهد بود و سومین دیدار این دو تیم در پایتخت را رقم خواهد زد. آسان‌ترین حریف قرمزها الشرطه عراق خواهد بود که شاید از همین حالا قرمزها رویای کسب سه امتیاز از این بازی را در ورزشگاه آزادی در سر بپرورانند.

الغرافه، تیمی که موفق شد شباب الاهلی را حذف کند، تیمی است که با پرسپولیس بازی خواهد کرد. به عبارتی سرخپوشان با هیچ تیمی از امارات دیدار نخواهند کرد و حریفان این تیم از عربستان، ازبکستان، قطر و عراق خواهند آمد.

پرسپولیس همچنین بعد از سال‌ها با الهلال دیدار خواهد کرد. آخرین بار این دو تیم در لیگ قهرمانان ۲۰۱۷ بازی کردند و الهلال با شکست سرخ‌پوشان مانع از صعود این تیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا شد.

الاهلی عربستان که با حضور روبرت فیرمینو، ریاض محرز، مریح دمیرال و آلن سن ماکسیمین یکی از پرستاره‌ترین تیم‌های آسیاست نیز دیگر حریف پرسپولیس خواهد بود تا قرمزها بعد از سال‌ها راهی جده شوند. آخرین حضور پرسپولیس در جده به ۲۰۱۲ برمی‌گردد که الاتحاد با سه گل تیم مصطفی دنیزلی را بدرقه کرد.

نکته مهم اینکه دیدار پرسپولیس با سه حریف سعودی در ایران و عربستان برگزار می‌شود و مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت.

استقلال هم پس از دو دوره غیبت در این پیکارها، بالاخره توانست راهی این مسابقات شود. آخرین بار در سال ۲۰۲۱ بود که آبی‌های پایتخت در آسیا حضور داشتند که پس از صعود به عنوان سرگروه، در مرحله بعد با شکست دو بر صفر برابر الهلال، از دور مسابقات کنار رفتند.

حالا استقلال به غیبت طولانی مدت خود در این مسابقات پایان خواهد داد و به مصاف رقبای قدرتمند خود می‌رود.

*تور دو روزه رونالدو در آزادی

نکته جالب توجه این که هم استقلال و هم پرسپولیس در خانه میزبان النصر عربستان هستند و کریستین رونالدو باید دو بار در ورزشگاه آزادی به میدان رود.

قرعه‌کشی لیگ نخبگان انجام شد و استقلال و پرسپولیس با حریفانی مشابه باید روبه‌رو شوند. اما هنوز قرعه‌کشی دقیق و ترتیب برگزاری بازی‌ها مشخص نشده و باشگاه استقلال با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این موضوع به زودی توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام می‌شود.

پس از برگزاری آیین قرعه‌کشی لیگ نخبگان آسیا و رونمایی از بازی‌های این دوره از مسابقات، حالا کلیه تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات منتظر اعلام زمان‌بندی دیدارها از سوی کمیته برگزاری هستند.

به گفته مدیران اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا و مسئولان کمیته برگزاری، نحوه زمان‌بندی مسابقات توسط نرم‌افزار انجام خواهد شد تا تداخلی در روند برگزاری بازی‌ها انجام نشود.

علت اخذ این تصمیم از سوی برگزارکننده این است که علاوه بر لیگ نخبگان، مسابقات سطح دوم لیگ قهرمانان نیز باید به صورت همزمان برگزار شود، به همین دلیل AFC تمام تلاش خود را به کار گرفته تا تیم‌ها حتی المقدور حاضر در مسابقات یک هفته میزبان و یک هفته میهمان باشند، اما این امکان نیز وجود دارد یک تیم دو هفته میزبان یا دو هفته میهمان باشد که این مساله به شرایط تیم‌ها ارتباط مستقیم دارد.

هدف اصلی AFC  بر این اساس است که کشورهایی که در لیگ نخبگان آسیا دو نماینده دارند یک تیم در خانه و تیم دیگر خارج از خانه بازی خود را برگزار کند.

*پرسپولیس/ دیدارهای خانگی: پاختاکور ازبکستان، الشرطه عراق، النصر عربستان، الغرافه قطر- دیدارهای خارج از خانه: السد قطر، الهلال عربستان، الریان قطر، الاهلی عربستان

*استقلال/دیدارهای خانگی: پاختاکور ازبکستان، الشرطه عراق، النصر عربستان، الغرافه قطر- دیدارهای خارج از خانه: السد قطر، الهلال عربستان، الریان قطر، الاهلی عربستان

* سپاهان و تراکتور در لیگ دو آسیا

تیم‌های سپاهان و تراکتور در لیگ دو آسیا حضور دارند که بر اساس قرعه‌کشی صورت گرفته گروه‌بندی این دو تیم به شرح زیر است:

گروه یک: الوکره قطر، تراکتور ایران، موهون باگان هند، روشن تاجیکستان

گروه دوم: التعاون عربستان، نیروی هوایی عراق، الخلدیه بحرین، آلتین آسیر ترکمنستان

گروه سوم: سپاهان ایران، شارجه امارات، استقلال تاجیکستان، الوحدات اردن

گروه چهارم: شباب الاهلی امارات، نسف قارشی ازبکستان، الحسین اردن، الکویت کویت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.