دیدار تیم‌های استقلال و شمس‌آذر قزوین در هفته اول لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران با برتری دو بر یک آبی‌پوشان تهرانی به پایان رسید.

سه امتیاز استقلال با کمک VAR؛ آبی‌پوشان گام نخست را محکم برداشتند

تیم‌های فوتبال استقلال و شمس‌آذر قزوین امشب (جمعه) در هفته اول لیگ برتر باشگاه‌های ایران به مصاف یکدیگر رفتند.

قضاوت این مسابقه را پیام حیدری با کمک‌های سعید قاسمی و محمد عطایی بر عهده داشتند.

استقلال در شرایطی پا به نخستین دیدار خود در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر گذاشته است که غایبان پر شماری داشت.

آبی‌پوشان با ترکیب ناقصی در زمین صف‌آرایی کردند. مهرداد محمدی، ابوالفضل جلالی‌، گوستاوو بلانکو و دیدیر اندونگ نفراتی بودند که نتوانستند در هفته اول لیگ برتر حاضر باشند.

جواد نکونام امیدوار بود در هفته‌ای که پرسپولیس در اراک دو امتیاز مقابل ذوب آهن از دست داد سه امتیاز شیرین را کسب کند.

در طرف دیگر شمس‌آذر قزوین که تا همین چند روز پیش مازیار زارع را به عنوان سرمربی اختیار داشت به تازگی هدایت خود را بار دیگر به سعید دقیقی سپرد و او نیز همچون نکونام تعدادی غایب در این دیدار داشت.

دقایق حساس:

دقیقه ۲: شمس‌آذر قزوین پشت محوطه جریمه استقلال صاحب ضربه کاشته شد که ضربه علی آزادمنش از کنار تیر عمودی به خارج رفت.

دقیقه ۵: رامین رضاییان با حرکت تکنیکی خود بازیکنان شمس‌آذر را جا گذاشت و فرصت خوبی خلق کرد اما ضربه او پس از برخورد به مدافعان حریف به بیرون رفت.

دقیقه ۲۰: روی توپ ارسالی پشت مدافعان شمس‌آذر، محمدامین رضایی از دروازه خارج شد که توپ پس از برخورد به ماشاریپوف راهی اوت شد.

دقیقه ۳۱: در حالی که توپ خوبی به رامین رضاییان رسیده بود شوت این بازیکن توسط دروازه‌بان شمس‌آذر دفع شد تا این فرصت خوب از دست برود.

۶۰: ارسال بسیار خطرناک از بازیکنان شمس‌آذر بر روی دروازه استقلال از مدافعان این تیم عبور کرد و فخریان نتوانست دروازه سیدحسین حسینی را باز کند.

دقیقه ۵۴: استقلال در محوطه جریمه خود صاحب ضربه خطا شد، رافائل سیلوا پشت توپ ایستاد و توپ بلندی را بر روی دروازه شمس‌آذر قزوین ارسال کرد که آرمان رمضانی با ضربه سر اثر گذاشت اما دفع مدافعان شمس آذر ناقص بود و توپ دوباره به رمضانی رسید که این بازیکن با یک ضربه در حالت نامتعادل، دروازه را باز کرد.

دقیقه ۶۲: ارسال خطرناک بازیکنان شمس‌آذر پس از برخورد به بازیکنان استقلال راهی کرنر شد.

دقیقه ۶۵: ارسال سریع و تند و تیز آزادمنش به یک‌باره و به دلیل وزش شدید باد تغییر مسیر داد و در شرایطی که نزدیک بود وارد دروازه شود، حسینی با یک سوپرواکنش، توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه ۷۳: شمس‌آذر در گوشه زمین یک ضربه کاشته را به دست آورد که ارسال دیدنی و سریع بازیکنان این تیم به شکل خطرناکی از کنار تیرک به بیرون رفت.

دقیقه ۷۷: روی یک کار تیمی دیدنی از سمت راست استقلال باعث شد محمدحسین اسلامی توپ را با یک پاس زمینی تند و تیز به روی دروازه ارسال کند که توپ از مقابل ماشاریپوف عبور کرد و او نتوانست دروازه خالی را باز کند.

دقیقه ۸۹: ارسال کرنر شمس‌آذر قزوین بر روی دروازه استقلال با خطای رافائل سیلوا همراه شد، او پیراهن مهاجم حریف را کشید که این خطا پس از بررسی توسط var تایید شد. نسایی بر خلاف جهت سیدحسین حسینی گلزنی کرد.

دقیقه ۴+۹۰، var برای پیروزی به کمک استقلال آمد. ضد حمله سریع آبی‌پوشان از سمت راست و ارسال رامین رضاییان به روی دروازه شمس‌آذر با ضربه محمدحسین اسلامی به تور دروازه محمدامین رضایی چسبید. این گل در ابتدا به دلیل آفساید مردود اعلام شد اما پس از بازبینی صحنه توسط اتاق var، گل استقلال تایید شد.

استقلال در روزی که غایبان زیادی داشت به برتری ارزشمند دو بر یک دست یافت تا گام اول را محکم بر دارد.

ترکیب شمس آذر:

محمدامین رضایی، امیرحسین صدقی، هومن ربیع‌زاده، مهدی محمدی، علی آزادمنش، میلاد شیخ فخرالدینی، امیرمحمد نسایی، صادق آلبوصبیح ، امید علیپور، نوید کومار و مجتبی فخریان

ترکیب استقلال:

سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا، آرمین سهرابیان، میلاد زکی پور، رامین رضاییان، روزبه چشمی، زبیر نیک نفس، آرش رضاوند، محمدحسین اسلامی، جلال‌الدین ماشاریپوف و آرمان رمضانی

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.