«مارات خیرولین» خبرنگار نظامی روسیه گزارش داد که نیروهای مسلح اوکراین در حال آماده‌شدن برای منفجرکردن یک «بمب هسته‌ای کثیف» هستند.

هشدار! اوکراین در حال آماده‌شدن برای انفجار «بمب هسته‌ای کثیف» است

«مارات خیرولین» خبرنگار نظامی روسیه روز جمعه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که نیروهای مسلح اوکراین در حال آماده‌شدن برای منفجرکردن «بمب هسته‌ای کثیف» هستند. او در کانال تلگرامی خود نوشت: منابع طرف مقابل گزارش می‌دهند که اوکراینی‌ها با منفجرکردن یک بمب هسته‌ای کثیف برای یک تحریک هسته‌ای آماده می‌شوند و قصد دارند به مناطق ذخیره‌سازی سوخت هسته‌ای مصرف‌شده در نیروگاه‌های هسته‌ای حمله کنند.

خیرولین گزارش داد که نیروهای مسلح اوکراین قبلاً کلاهک‌های جنگی را به‌ویژه به شهر «ژلتی وودی» در استان «دنپروپتروفسک» و «کارخانه استخراج و فراوری شرق» تحویل داده‌اند. در همین حال، او خواستار جدی‌گرفتن این اطلاعات «در پس‌زمینه رنج رژیم اوکراین و غرب حامی آن» شد و اشاره کرد که «احتمال بسیار زیادی برای حمله به نیروگاه‌های هسته‌ای «کورسک» و «زاپاروژیا» وجود دارد».

در همین زمینه، اداره نظامی در استان «خارکف» با بیان اینکه اطلاعات دریافتی از زندانیان اوکراینی نشان می‌دهد که «کی یف» در حال برنامه‌ریزی برای حمله به تأسیسات هسته‌ای در داخل روسیه است، تأیید کرد که «قصد نیروهای اوکراینی برای حمله به تأسیسات هسته‌ای روسیه در «کورسک» و «زاپاروژیا» فاش شده است»؛ هدف از حملات احتمالی کی‌یف به تأسیسات هسته‌ای روسیه، «متهم‌کردن روسیه به اقدام تحریک‌آمیز» است.

منبع: المیادین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.