۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 1007263

وزیر سابق ارتباطات با بیان اینکه به پیشرفت ۶۶ درصدی در "شبکه ملی اطلاعات" رسیدیم، گفت: تعداد سایت‌های نسل ۵ تلفن همراه به ۲۰۰۰ رسید و نسبت به ابتدای دولت ۲۰ برابر شده است و تعداد سایت‌های نسل چهارم و پنجم در این سه سال ۳۵ رشد داشته است.

پیشرفت ۶۶ درصدی «شبکه ملی اطلاعات»

مراسم تکریم و معارفه وزیر ارتباطات صبح امروز با حضور عیسی زارع پور؛ وزیر سابق ارتباطات و ستار هاشمی؛ وزیر جدید ارتباطات برگزار شد.

عیسی زارع پور؛ وزیر سابق وزارت ارتباطات در این مراسم گفت: آقای ستار هاشمی از خانواده وزارت ارتباطات هستند که با رای بالایی به عنوان وزیر انتخاب شدند.

وی افزود: هاشمی با ۲۶۴ رای رکورد رای وزرای ارتباطات در دوره‌های قبلی را شکست.

زارع پور در ادامه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد خود درباره توسعه زیرساخت ارتباطی کشور اظهار کرد: وضعیت شبکه ارتباطی کشور در ابتدای دولت سیزدهم به این صورت بود که عقب ماندگی جدی در حوزه ارتباطات و عدم توسعه نسل پنجم  را داشتیم که امروز بسیار بهبود پیدا کرده است.

وزیر سابق  ارتباطات گفت: فیبر نوری منازل در بیش از ۶۳۲ شهر آغاز شد. امروز ۸ میلیون خانواده کشور تحت پوشش قرار گرفتند و بیش از ۲۰ هزار کیلومتر عملیات حفاری و داکت‌گذاری داشتیم.

زارع‌پور تصریح کرد: تعداد سایت‌های نسل ۵ تلفن همراه در سال ۱۴۰۳ به ۲۰۰۰ رسید و نسبت به ابتدای دولت ۲۰ برابر شده است.؛ تعداد سایت‌های نسل چهارم و پنجم در این سه سال ۳۵ رشد داشته است.

وزیر سابق  ارتباطات اضافه کرد: ظرفیت شبکه آی پی در ابتدای دولت ۲۸ ترابیت بر ثانیه بود که الان به ۵۶ ترابیت بر ثانیه رسیده است؛ ظرفیت پهنای باند ترافیک بین‌الملل در ابتدای دولت ۵.۴ ترابیت بر ثانیه بود اما در مرداد ۱۴۰۷ به ۱۰.۷ ترابیت بر ثانیه رسید.

وی  اظهار کرد: در حوزه ارتباطات روستایی بیش از ۸۳۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار جدید به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

زارع پور گفت: راه‌اندازی پنجره ملی خدمات هوشمند برای نخستین بار در این دولت انجام شد و بیش از ۵۱ میلیون در آنی پنجره ثبت‌نام کردند. بیش از ۵۰۰ میلیون بار مراجعه توسط کاربران به پنجره ملی اتفاق افتاده است همچنین شاهد اتصال ۹۹ دستگاه‌های اجرایی پنجره ملی بودیم.

وزیر سابق ارتباطات ادامه داد: در موضوع شبکه ملی اطلاعات در سال ۱۳۹۲ تعریف الزامات حاکم بر تحقق شبکه ملی اطلاعات انجام شد؛ در سال ۱۳۹۸ فرمان ۵ ماده‌ای مقام معظم رهبری را داشتیم در سال ۱۴۰۱ شاخص‌های برنامه عملیاتی شبکه ملی اطلاعات تعریف شد و در انتهای ۱۳۰۱ پیشرفت ۵۷ درصدی شبکه ملی اطلاعات را داشتیم.

وی گفت: در سال ۱۳۹۹ سند معماری شبکه ملی اطلاعات تعریف شد. ۲۶۰ جلسه هفتگی در حوزه شبکه ملی اطلاعات داشتیم. امروز ۶۶ درصد پیشرفت در شبکه ملی اطلاعات داشتیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.