رئیس‌جمهور گفت: وحدت و انسجام یعنی همه در مسیر حق و عدالت و با رهبریت مقام معظم رهبری، در چهارچوب چشم‌انداز، سیاست‌های کلی نظام و قانون برنامه عمل کنیم.

 پزشکیان: وحدت یعنی حرکت در مسیر حق و عدالت با رهبریت مقام معظم رهبری/ بر سر پیمان با مردم وفاداریم

«مسعود پزشکیان» صبح شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳ در مراسم حضور هیات دولت در حرم مطهر امام خمینی (ره) به مناسبت هفته دولت و تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران افزود:  اربعین امام حسین(ع) است و عاشقان امام یا به نزد ایشان رفته‌اند و یا در حال بازگشت هستند، می‌خواهم بگویم که نباید راه را گم کنیم، قیام امام حسین(ع) برای مطالبه و درخواست حق است، امام امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند برای اینکه حقی که گم شده و بدان عمل نمی‌شود را امر به معروف کند و نهی از منکر.

دکتر پزشکیان ادامه داد: شهید بهشتی می‌گوید اگر از من بپرسید اسلام یعنی چی؟ می‌گویم تمام اسلام یعنی حق و عدالت و انصاف؛ اگر به جامعه‌ای نگاه کنید و ندانید که اعتقاد و باور آنها چیست اما رفتار آنها براساس عدالت باشد، این جامعه مسلمان است.

خدا از تک‌تک ما پیمان گرفته که جز حق نگوییم

رئیس جمهور ادامه داد :از ما سؤال خواهند کرد که واقعا در حرف‌هایی که می‌زنیم، وعده‌هایی که می‌دهیم و اعتقاد و باوری که در جامعه تبلیغ می‌کنیم، صادقیم یا صادق نیستیم.

وی گفت: خدا از تک‌تک ما پیمان گرفته که جز حق نگوییم و به طرف باطل نرویم؛ باید به دنبال حق و حقوق جامعه برویم و در عمل، همه آن را برای مردم پیاده کنیم و در باور اعتقاد نشان دهیم که تا آخر روی این پیمان خواهیم بود.

وی ادامه داد: با مردم صادق خواهیم بود و بر اساس حق و عدالت رفتار خواهیم کرد. بر پیمانی که با امام (ره) عمل خواهیم کرد؛ نگاه امام (ره) به محرومین، وحدت و انسجام، یکدلی و وحدت تمام جامعه اسلامی بود.

وحدت یعنی حرکت در مسیر حق و عدالت با رهبریت مقام معظم رهبری

رئیس جمهور افزود: دشمن تلاش می‌کند که در جامعه تفرقه ایجاد شود، تمام تلاش آنها این است که ما با هم متحد نباشیم و ما باید کاری کنیم که فریب دشمن را نخوریم و وحدت و انسجام خود را حفظ کنیم.

دکتر پزشکیان ادامه داد: وحدت و انسجام یعنی همه در مسیر حق و عدالت و با رهبریت مقام معظم رهبری، در چهارچوب چشم‌انداز، سیاست‌های کلی نظام و قانون برنامه عمل کنیم، ما باید بهترین و برترین باشیم. جام جم و دارا سر کوهی نفروشند، این کوه گران است به کاهی نفروشند. با خون دل خویش خریدن دگر آموز. بدانید که این راه با خون دل و زحمت و تلاش شبانه‌روزی به دست می‌آید.

وی تاکید کرد: باید از این وضعیت بلند شویم و نگاه عقاب پیدا کنیم، همه چیز را در پهنه بال خود ببینیم و با عمق نگاه خود جامعه را به جهتی هدایت کنیم که لایق و شایسته آن هستیم.

وی گفت: امروز در مرقد امام پیمان می‌بندیم که این راه را با تمام وجود ادامه خواهیم داد و تلاش خواهیم کرد که تا جایی که از دستمان بر می‌آید مسیر را ادامه دهیم و امیدوارم که شرمنده خون شهدا و امام شهدا نباشیم.

هیچ راهی جز افزایش وحدت و انسجام داخلی نداریم

دکتر پزشکیان ادامه داد: اگر مسلمانان با هم به ریسمان خدا چنگ می‌زدند، رژیم صهیونیستی جرأت می‎کرد این غلط‌هایی که در منطقه می‎کند را انجام دهد؟ اگر ما با هم وحدت داشتیم، نه‌تنها رژیم صهیونیستی، بلکه هر رژیم دیگری که در منطقه است، می‌توانست چنین غلط‌هایی بکند؟

وی تصریح کرد: در کشور خودمان هم برای حل مشکلات خودمان، هیچ راهی جز افزایش وحدت و انسجام داخلی و بیشتر کردن وفاق ملی نداریم.

دکتر پزشکیان افزود: لازم است از نمایندگان و رئیس مجلس که به دولت رأی بزرگی دادند و پیامی را منتقل کردند تشکر کنم؛ این اتفاق قدم بزرگی است که ما با هم با وفاق و همدلی جلو برویم.

رئیس جمهور تاکید کرد: همانگونه که اوایل انقلاب همه دنیا جمع شده بود تا ما را از بین ببرد، اما نتوانست حتی یک وجب از خاک ما را بگیرد. زیرا وحدت داشتیم و با تمام وجود مقابل آنها ایستادیم.

دکتر پزشکیان اظهار داشت: اگر با باور و اعتقاد آن زمان بایستیم، قادریم تمام مشکلات پیش رو را حل کنیم؛ باید حل کنیم تا خون شهدا و راه امام (ره) فراموش نشود. وظیفه داریم کاری کنیم که عدالت، انصاف و حق جای خود را در جامعه پیدا کند.

وی گفت: ما باید راه امام حسین (ع) را برویم؛ راه امام حسین (ع) یعنی پایبندی به حق، این که حقوق قومیت‌ها و جمعیت‌ها را پایمال نکنیم. الان آنگونه نیست که باید باشیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.