۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۵
کد خبر: 1008027

کاروان ورزشی ایران با نام «فرزندان ایران» با ۶۵ ورزشکار در ۱۰ رشته ورزشی والیبال نشسته، گلبال، دوومیدانی، تیراندازی، وزنه‌برداری، شنا، تیروکمان، تکواندو، جودو و قایقرانی کانو و با شعار «ایمان، ایثار و افتخار» در این رویداد بزرگ شرکت خواهد کرد.

«فرزندان ایران» در پاریس

به گزارش قدس آنلاین،کاروان ورزشی ایران در حالی روز جمعه دوم شهریور برای شرکت در بازی‌های پارالمپیک عازم پاریس شد که تیم پاراکانو متشکل از شهلا بهروزی راد و سعید حسین پور به دلیل اینکه مسابقات پاراکانو طی روزهای ۱۶ تا ۱۸ شهریور برگزار می‌شود، همراه کاروان به پاریس اعزام نشدند و قرار است تمرینات خود را در دریاچه آزادی زیر نظر احمد طالبیان پیگیری کنند و نهم شهریور به پاریس اعزام شوند.

جوان‌ترین و مسن‌ترین

جوان‌ترین عضو کاروان ایران دراین رقابت‌ها، زهرا رحیمی، تکواندوکار پانزده ساله و مسن‌ترین ورزشکار اعزامی هم سیدمحمدرضا میر شفیعی در تیراندازی است.

مسابقات کاروان ایران روز پنجشنبه ۸ شهریور با رشته تکواندو آغاز می‌شود و آخرین رقابت نمایندگان کشورمان نیز در رشته وزنه برداری و روز یکشنبه ۱۸ شهریور خواهد بود.

افتخارات ورزشکاران ایران در ادوار گذشته

ورزشکاران جانباز و معلول ایرانی از ١٩٨٨ سئول پا به این رقابت‌ها گذاشته اند که در ٩ دوره گذشته ۶٧ نشان طلا، ۴٨ نقره و ۴۵ برنز و مجموع ١۶٠ مدال حاصل این حضور بوده است.

بیشتر این مدال ها در دوومیدانی بدست آمده است. ٣۶ نشان طلا، ٣٠ نقره و ٢٨ برنز و مجموع ٩۴ نشان یعنی نزدیک دوسوم مجموع کل کاروان های اعزامی.

اما، والیبال نشسته پرافتخارترین تیم ایران در بازی‌های پارالمپیک است که در ٩ حضور، هفت نشان طلا و دو نقره کسب کرده‌اند.

هادی رضایی را باید سوپراستار ورزش معلولان دانست. مردی که درتمامی ٩ دوره گذشته در پارالمپیک بوده و ٩ نشان را با شایستگی به گنجینه افتخارات ورزش ایران اضافه کرده است. سه نشان طلا به عنوان بازیکن. چهار طلا و دو نقره در کسوت سرمربی.

در رشته‌های انفرادی، قادر مدبر، مختار نورافشان و عبدالرضا جوکار در دوومیدانی، زهرا نعمتی در تیراندازی باکمان و ساره جوانمردی در تیراندازی، مرحوم سیامند رحمان در وزنه برداری، بیشترین افتخارات را نصیب ورزش جانبازان و معلولان کرده‌اند.

نخستین بانوی ایرانی که مدال پارالمپیک کسب کرده، خانم نیره عاکف است که در پارالمپیک ٢٠٠٠ سیدنی در رشته تیراندازی نشان برنز گرفت.

آرزو می‌کنیم اعضای کاروان اعزامی کشور، در پاریس، همچون گذشته افتخار آفرین باشند و به دفعات پرچم ایران اسلامی را به اهتزاز درآورده و سرود جمهوری اسلامی را طنین‌انداز کنند.

*محمدرضا خزاعی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.