معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: به دستور دکتر کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر، تدوین سند توسعه توانبخشی این نهاد مردمی در دستور کار قرار گرفته است.

تدوین سند توسعه توانبخشی هلال احمر در دستور کار قرار گرفت

دکتر حمیدرضا دهقان در این باره افزود: با توجه به اهمیت ویژه حوزه توانبخشی در جمعیت هلال احمر، امسال از سوی ریاست جمعیت به عنوان سال توانبخشی نام گذاری شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا تدوین و آماده سازی سند توسعه توانبخشی جمعیت هلال احمر بعنوان نقشه راه برای گسترش خدمات توانبخشی به مددجویان در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با اشاره به این سند اضافه کرد: تهیه و تدوین پروژه‌های توسعه‌ای حوزه توانبخشی با هدف گسترش مراکز توانبخشی و ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های این حوزه در حال نیاز سنجی است.

وی ادامه داد: محتوای این سند شامل بررسی نیازهای مراکز ارتز و پروتز در کشور، بروز رسانی تجهیزات توانبخشی، تدوین رویکردهای درمانی و افزایش دسترسی آسان مددجویان به خدمات توانبخشی است.

دهقان در رابطه با همکاری جمعیت هلال احمر با شرکت‌های دانش بنیان در حوزه توانبخشی در خاتمه اضافه کرد: هم اکنون با بیش از ۲۰ شرکت دانش بنیان در حال همکاری هستیم؛ این همکاری برای ما فرصتی را ایجاد کرده است که بتوانیم از ظرفیت تولید داخلی در تهیه مواد و قطعات اولیه ملزومات توانبخشی بهره‌مند شویم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.