ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین چهارشنبه گفت که اوضاع میدانی در اطراف شهر کلیدی «پوکروفسک» در شرق این کشور «بسیار سخت» است.

 اوضاع در اطراف شهر پوکروفسک بحرانی است

زلنسکی در پیام شبانه خود با اشاره به گزارش اولکساندر سیرسکی فرمانده ارتش اوکراین گفت: اوضاع در پوکروفسک و سایر نواحی در منطقه دونتسک بسیار سخت است. تلاش‌های اصلی و گسترده‌ترین نیروهای روسیه در آنجا متمرکز شده‌اند.

سیرسکی نیز چهارشنبه اعلام کرد که اوضاع در پوکروفسک بسیار پرتنش است و در شماری از روستاهای نزدیک این شهر «درگیری‌های شدیدی» جریان دارد.

وی افزود: دشمن تاکنون ۳۸ بار برای حمله به مواضع اوکراین تلاش کرده است. درگیری‌ها در ۱۴ نقطه همچنان ادامه دارد.

پوکروفسک یک مرکز لجستیکی در محل اتصال دو جاده اصلی در شرق اوکراین است و از دست دادن آن مسیر پیشروی بیشتر روسیه در این منطقه صنعتی را که مدت‌هاست کانون درگیری‌ها بوده، باز خواهد کرد.

شدت گرفتن درگیری‌ها در اطراف پوکروفسک در حالی است که زلنسکی سه شنبه از روند کُند انتقال سلاح های غربی انتقاد کرد.

وی گفت که فکر می‌کند مهم است کشورش به سمت تولیدات داخلی در زمینه پهپاد، موشک و توپخانه پیش برود اما این برنامه‌ها هزینه‌بر هستند و به سرمایه‌گذاری نیاز دارند.

زلنسکی با اعلام اینکه ما فعلا پولی برای این کار نداریم، خاطرنشان کرد که کمک های نظامی غربی به این کشور باید افزایش یابد و با سرعت بیشتری در اختیار اوکراین قرار گیرد.

کشورهای غربی کمک‌های نظامی و مالی خود به اوکراین را از ابتدای در گیری‌ها در این کشور افزایش داده‌اند. کرملین درباره تداوم انتقال سلاح‌های غربی به کی یف هشدار داده و آن را عامل تشدید تنش‌ها توصیف کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.