وزیر کشور پاکستان با تاکید بر عزم دولت اسلام‌آباد در برخورد با اقدامات ضد امنیتی و سرکوب عناصر تروریستی اعلام کرد که پاکستان در آستانه میزبانی اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای است و هرگز اجازه اختلال در برگزاری این رویداد مهم را

اجازه هیچ‌گونه خللی در برگزاری اجلاس سران شانگهای را نمی‌دهیم

سناتور سید محسن نقوی امروز در سخنانی در جلسه علنی مجلس سنا در اسلام‌آباد گفت: هدف از موج اخیر جنایات تروریست‌ها در پاکستان، تخریب صلح و آرامش جامعه و نیز تحت الشعاع قرار دادن اجلاس آتی سازمان همکاری شانگهای است که به میزبانی پاکستان در ماه های آینده برگزار خواهد شد.

وی افزود: به احدی اجازه نمی دهیم که صلح کشور را مخدوش کند یا بخواهد در برگزاری رویدادهای مهم بین المللی در پاکستان خلل اندازی کند چرا که ما عزمی قوی برای سرکوب تروریست‌ها داریم و اجازه هیچ گونه اقدامات ضد امنیتی را به هیچ کس نمی دهیم.

وزیر کشور پاکستان اظهار داشت که ما از تحرکات برخی‌ها برای جلوگیری از برگزاری اجلاس مهم سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای مطلع هستیم با این حال این اجلاس در موعد مقرر خود در سلامت و امنیت کامل برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش، اجلاس آتی روسای دولت‌های کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به میزبانی دولت پاکستان اواسط ماه اکتبر (اواخر مهر) در اسلام‌آباد برگزار خواهد شد.‌

ممتاز زهرا سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان روز گذشته در جریان نشست خبری هفتگی خود اعلام کرد که دعوت‌نامه‌های رسمی برای اعضای سازمان جهت شرکت در اجلاس اسلام‌آباد ارسال شده و حتی برخی از این کشورها حضور در اجلاس سازمان شانگهای را نیز تایید کرده‌اند.

سازمان همکاری‌های شانگهای (SCO) سازمانی اوراسیایی و میان‌ دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و سیاسی تشکیل شده‌ است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.