موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

ویاچسلاو گلادکوف فرماندار بلگورود روسیه یکشنبه گفت که در حمله اوکراین به جنوب این منطقه دستکم ۱۱ تن زخمی شدند که جراحت ۲ تن آنها جدی است.

حمله اوکراین به بلگورود روسیه ۱۱ زخمی بر جای گذاشت

گلادکوف اعلام کرد که در این حمله ۲۲ ساختمان و بیش از ۲۰ خودرو آسیب دیدند.

حمله روز جمعه اوکراین به بلگورود روسیه دستکم پنج کشته و ۴۷ زخمی بر جای گذاشت. به گفته گلادکوف، اوکراین در این حمله از بمب‌های خوشه‌ای استفاده کرد.

واسیلی نبنزیا سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در بیانیه‌ای خواستار محکومیت حمله ارتش اوکراین به بلگورود از سوی سازمان ملل متحد و سایر نهادهای بین‌المللی شد.

در بیانیه نبنزیا که در کانال تلگرامی هیات روسیه در سازمان ملل منتشر شد، آمده است: ما از دبیرخانه سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی مرتبط می‌خواهیم که حمله وحشیانه ارتش اوکراین به شهر و استان بلگورود را محکوم کنند و در واکنش به جنایات اوکراین در روسیه بزدلانه واکنش نشان ندهند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما قول می‌دهیم که با مطرح کردن تمامی جنایات خونین رژیم کی‌یف در سازمان ملل، همچنان توجه جامعه جهانی را به جنایات این رژیم جلب کنیم.

کی‌یف در هفته‌های اخیر خصوصا پس از نفوذ به خاک روسیه در منطقه کورسک حملات هوایی خود را به کورسک و بلگورود شدت بخشیده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.