موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

هیچ‌کدام از کشتی‌گیرانی که در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور داشتند، اجازه حضور در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی را ندارند.

 قانونی که مانع از حضور المپیکی‌ها در آلبانی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، رقابت‌های کشتی بازی‌های المپیک در غیاب روس‌ها طی روزهای ۱۵ تا ۲۱ مرداد ماه در پاریس به انجام رسید که تیم‌های کشورمان هم در رشته فرنگی با سعید اسماعیلی و محمدهادی ساروی دو طلا، علیرضا مُهمدی نقره و با امین میرزازاده صاحب مدال برنز شدند و تیم آزاد هم کارش را با سه نقره رحمان عموزاد، حسن یزدانی و امیرحسین زارع و برنز امیرعلی آذرپیرا به کار خود خاتمه داد.

حالا کشتی جهان خود را برای حضور در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی آماده می‌کند که بلافاصله بعد از برگزاری پیکارهای زیر ۲۳ سال جهان، ۷ تا ۱۰ آبان ماه در چهار وزن آزاد ۶۱، ۷۰، ۷۹ و ۹۲ کیلوگرم و چهار وزن فرنگی ۵۵، ۶۳، ۷۲ و ۸۲ کیلوگرم در تیرانای آلبانی به انجام خواهد رسید.

طبق قانون اتحادیه جهانی، کشتی‌گیرانی که در بازی‌های المپیک تیم‎‌های ملی کشورشان را همراهی کرده و آنجا کشتی گرفته‌اند، اجازه حضور در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی را ندارند.

فدراسیون کشتی آمریکا نیز چندی پیش، دستورالعمل خود برای برگزاری مسابقات انتخابی جهانی آلبانی را اعلام کرد و در حالی که حضور همه کشتی‌گیران سراسر آمریکا را در این انتخابی بلامانع دانست، تنها تبصره‎‌اش عدم حضور کشتی‌گیران شرکت‌کننده در المپیک در انتخابی جهانی بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.