موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

رئیس جمهوری اوکراین با بیان اینکه کشورش تولید پهپادهای دوربرد را آغاز کرده است، گفت: با این حال ما منابع مالی کافی برای تولید انبوه این پهپادها را نداریم.

 زلنسکی: پول کافی برای تولید انبوه پهپادهای دوربرد نداریم

خبرگزاری تاس به نقل از «اکورینفورم» (خبرگزاری اوکراین) نوشت: ولودیمیر زلنسکی در دیدار از منطقه تحت کنترل کی‌یف در زاپوریژیا گفت «دولت پول کافی برای تولید انبوه (پهپادها) ندارد».

دولت های غربی از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین، انتقال سلاح های خود به کی یف را افزایش داده اند.

کی یف به طور مداوم از شرکای های غربی خود خواسته است سلاح های پیشرفته تر و موشک های دوربرد را در اختیار این کشور قرار دهند.

مسکو بارها گفته است که تسلیح اوکراین از طرف غرب و کمک آنها به آموزش نیروهای اوکراینی صرفا باعث طولانی شدن درگیری ها خواهد شد و تغییری در وضعیت میدان جنگ ایجاد نخواهد کرد.

اعتراف زلنسکی به شکست حمله به کورسک

زلنسکی درباره حمله به کورسک تصدیق کرد که این حمله شرایط را برای کی یف در منطقه دونباس آسان تر نکرده است.

اکورینفورم به نقل از زلنسکی گزارش داد: «درباره مشکلات در مناطق پوکروفسک و تورتسک، ما معتقدیم که عملیات کورسک می تواند در این مناطق تاثیر بگذارد... اما در حال حاضر اوضاع در این دو منطقه دشوار است».

روز قبل از این اظهارات زلنسکی، الکساندر سیرسکی فرمانده ارتش اوکراین گفته بود که اوضاع در این مناطق به دنبال حملات روسیه همچنان دشوار است.

حمله گسترده ارتش اوکراین به منطقه کورسک در ۶ آگوست (۱۶ مرداد) آغاز شد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که کی یف بیش از ۸ هزار و ۹۰۰ سرباز و ۸۰ تانک را از زمان آغاز این حمله از دست داده است. عملیات روسیه برای خنثی کردن حمله کی یف ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.