رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور بابیان اینکه صرف ادعای یک ارگان نمی‌توان فرایند صدور سندمالکیت رامتوقف کند،گفت:نهادمدعی،باید مدارک قانونی و ادله کافی ارائه کند تا در دادگاه صالحه رسیدگی شود ولی تازمان عدم اثبات نباید کارمردم معطل یک ادعا شود.

صرف ادعای یک ارگان فرایند صدور سند مالکیت را متوقف نمی کند

حسن بابایی اظهار داشت: نمی‌توان به صرف ادعای یک ارگان یا نهاد، مردم را برای صدور سند مالکیت بر اراضی در اختیارشان معطل کرد.اگر نهادی مدعی است باید مدارک قانونی و ادله کافی ارائه کند تا در دادگاه صالحه رسیدگی شود ولی تا زمان عدم اثبات نباید کار مردم معطل یک ادعا شود.

عضو شورای عالی قوه قضائیه بیان داشت: کار ثبت یک کار مقدس است چرا که نه تنها مالکیت مردم بر اموال و دارایی‌هایشان را تضمین می‌کند بلکه موجب بهداشت قضایی و پیشگیری از وقوع جرم می‌شود.

وی تصریح کرد: رضایت مردم موجب رضایت خداوند است و این بهترین انگیزه برای خدمت بیشتر است.

بابایی با تاکید بر لزوم استفاده از تمام راهکارهای قانونی برای پیشبرد برنامه‌ها و حل مشکلات مردم و تحقق کامل حدنگاری گفت: از ظرفیت شورای حفظ حقوق بیت المال استفاده کنید تا کار مردم معطل در دستگاه‌های اجرایی نماند. اگر نهادی همکاری نکرد باید به مراجع ذی‌صلاح گزارش داده شود تا گره‌های ثبتی مردم حل شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اخلاق‌مداری برای همه مدیران و کارکنان و برخورد مناسب با مردم و رعایت شان و حقوق آنان در نظام اداری سازمان ثبت یک اصل است.

وی افزود: در انتصاب نیروها به ویژه در پست‌های مدیریتی باید از نیروهای جوان، متعهد و با انگیزه استفاده شود تا برنامه‌ها با قدرت و سرعت پیش برود. در این جلسه دکتر بابایی بر اساس موضوعات مطرح شده راهکارها و دستورالعمل‌هایی نیز برای حل مشکلات ارائه و صادر کرد.

منبع: پانا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.