تحولات لبنان و فلسطین

معاون اجتماعی،فرهنگی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر از ابتدای دهه پایانی صفر تا امروز، هفدهم شهریور ماه به مشهد وارد شدند.

معاون استاندار خراسان‌رضوی: ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر به مشهد وارد شدند

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد افزود: ورود زائران به مشهد مقدس در ایام دهه پایانی ماه صفر امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال، سه و نیم درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در حوزه زائران پیاده امام رضا (ع) با ۹ درصد افزایش روبرو هستیم، بیان کرد: امسال در حضور ورود زائران با وسیله نقلیه شخصی چهار درصد و هوایی ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته ایم.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: این در حالی است که ورود زائر در ۲ حوزه ریلی ۱۲ درصد و جاده‌ای ۶ درصد در مقایسه با پارسال کاهش داشته ایم.

وی ادامه داد: در این ایام ۶ میلیون و ۹۹ هزار و ۴۹۶ نفر شب در طول دهه پایانی صفر در سه بخش رسمی، موقت و اضطراری استان خراسان رضوی اسکان کرده اند.

گنابادی نژاد اظهار کرد: به رغم برخی نواقص و ایرادات ظرفیت خوبی در حوزه اسکان فراهم شد، در این ایام به طور متوسط ۷۸ درصد ظرفیت واحدهای رسمی، ۷۳ درصد در بخش موقت و ۷۱ درصد ظرفیت اسکان اضطراری خراسان رضوی تکمیل شده است.

کاهش فوتی‌های ناشی از تصادفات در دهه پایانی صفر

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: این در حالی است که ۸۰ درصد ظرفیت واحدهای اقامتی رسمی قبل از آغاز دهه پایانی صفر رزرو شده بود.

وی بیان کرد: در این ایام فعالیت کمیته های مانند امداد و نجات، بهداشت و درمان و اسکان شایسته قدردانی است.

گنابادی نژاد با قدردانی از زحمات کمیته امنیتی، انتظامی و ترافیکی افزود: پارسال در دهه پایانی صفر، ۲۱ فوتی ناشی از تصادفات داشته ایم که امسال این میزان به ۱۰ مورد کاهش یافته است.

وی با اشاره به تامین کالاها و اقلام اساسی ویژه ایام دهه پایانی صفر ادامه داد: در حوزه شکایات و گزارشات دریافتی سه هزار و ۳۷۵ گزارش از مجموعه واحدهای خدماتی استان دریافت شد که از این حیث رتبه دوم کشور را بعد از استان تهران کسب کردیم.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: بیشترین فراوانی مربوط به خدمات حوزه نان و مواد پروتئینی و سپس واحدهای خدماتی، پارکینگ ها و تاکسی در داخل شهر و واحدهای اقامتی ثبت شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.