امید نورافکن، هافبک-مدافع تیم ملی که در جریان بازی با قرقیزستان تا آستانه گلزنی نیز پیش رفته بود، معتقد است همواره دربازی‌های اول ممکن است تیم‌ها ناهماهنگی‌هایی داشته باشند اما رفته، رفته اوضاع بهتر خواهد شد.

امید نورافکن در گفت‌وگو با قدس:  فوتبال در آسیا سخت و پیچیده شده است

به گزارش قدس آنلاین، نورافکن درباره اینکه تیم ملی به سختی از سد قرقیزستان عبور کرد، این جملات را به زبان آورد:« اول از همه باید به همه بازیکنان و کادرفنی زحمتکش تیم ملی بابت کسب پیروزی در بازی اول خسته نباشید بگویم. من در اردوها حضور داشتم و از نزدیک شاهد تلاش همه ارکان تیم ملی بودم. واقعاً همه زحمت کشیدند و این طور نیست که تصور کنیم ما باید همه تیم‌های آسیایی را راحت ببریم. قرقیزستان هم برای خودش برنامه ریزی کرده و دوست دارد در جام جهانی حاضر باشد. به طور کلی همه ما به این موضوع معترف هستیم که صعود به جام جهانی درشرایطی که تعداد سهمیه آسیا افزایش یافته، سخت‌تر شده چون همه تیم‌ها خود را مدعی می‌دانند ودوست دارند از این فرصتی که نصیب فوتبال آسیا شده، استفاده حداکثری ببرند و به جام جهانی صعود کنند. برای همین هم برتری مقابل تیم‌هایی مانند قرقیزستان که ما فکر می‌کنیم باید راحت چنین تیم‌هایی را ببریم سخت‌تر است. شما آیا فکر می‌کردید قهرمان آسیا سه گل از امارات دریافت کند؟ اما این اتفاق رخ داد و تیم ملی قطر با وجود اینکه از حق میزبانی برخوردار بود سه گل خورد. فوتبال در آسیا سخت و پیچیده شده است و نباید تصور کنیم بردن راحت است.به اعتقاد من همه تیم‌ها شانس صعود دارند. هرچند که من هم معتقدم تیم‌هایی مانند ایران که اصالت بسیاری در فوتبال آسیا دارند قطعاً باید به جام جهانی صعود کنند که چنین اتفاقی هم رخ خواهد داد و ما از گروه‌مان صعود خواهیم کرد».

نورافکن درباره اینکه آیا روند حرکتی تیم ملی دربازی‌های آینده بهتر خواهد شد، این پاسخ را داد:« بدون شک این اتفاق رخ خواهد داد و ما بازی به بازی عملکرد بهتری را به جا خواهیم گذاشت. مطمئن باشید در بازی برگشت مقابل همین قرقیزستان درخانه‌اش فوتبال بهتری را به نمایش خواهیم گذاشت. از طرفی شما اگر ترکیب تیم ملی را نگاه کنید به این نتیجه می‌رسید که ما تغییرات زیادی در ترکیب تیم ملی داشتیم و به همین دلیل ممکن است ناهماهنگی‌هایی وجود داشته باشد. به هرحال قرقیزستان هم تیم خوب و قابل احترامی بود اما مطمئن باشید تیم ملی ایران در بازی‌های آینده نمایش بهتری از خود به جا خواهد گذاشت».

وی با قدردانی از حامیان تیم ملی در اصفهان نیز گفت:« با فوتبال اصفهان کاملاً آشنا هستم و سال‌ها در این شهر فوتبال بازی کردم. مردم اصفهان فوتبال را دوست دارند و با علاقه زیادی از ساعت‌ها قبل به ورزشگاه آمدند و ما را تشویق کردند. امیدوارم با صعود به جام جهانی پاسخ محبت‌های آن‌ها را بدهیم و به جام جهانی برویم». از نورافکن درباره شانس تیم ملی برای برتری دوباره مقابل امارات پرسیدیم که او این پاسخ را داد:« باید بازی امارات را نگاه کنیم. شنیدم خیلی تغییر کرده‌اند وچند بازیکن جدید به آن‌ها اضافه شده است. با این حال ما برای برتری مقابل امارات به این کشور می‌رویم. باید با تمرکز کافی خودمان را برای بازی هفته جاری آماده کنیم. امیدوارم بعد از این بازی 6 امتیازی شده و خیالمان بابت صدرنشینی راحت باشد».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.