پیشنهاد سردبیر

۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲
کد خبر: 1010844

آمارهای رسمی منتشرشده نشان داد که تورم چین از ۰.۵ درصد به ۰.۶ درصد صعود کرده است.

تورم دومین اقتصاد جهان صعود کرد

به گزارش قدس آنلاین اداره ملی آمار چین در گزارش خود اعلام کرد نرخ تورم سالانه چین در ماه آگوست کمی کمتر از حد انتظار بود و به ۰.۶ درصد رسید که نسبت به رقم ۰.۵ درصدی ثبت شده در ماه جولای افزایش یافته است.

به صورت ماهانه، قیمت مصرف‌کننده ۰.۴ درصد افزایش یافت، در حالی که در ماه جولای ۰.۵ درصد صعود کرده بود.

سرعت افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده چین در ماه آگوست به دلیل افزایش هزینه‌های مواد غذایی ناشی از اختلالات جوی به سریع‌ترین سرعت در نیم سال اخیر رسید و کاهش قیمت‌های تولیدکننده بدتر شد درحالی که پکن به تلاش‌های خود برای تقویت مجدد تقاضای داخلی ادامه داد.

فشار بر دومین اقتصاد بزرگ جهان برای اعمال سیاست‌های بیشتر در بحبوحه رکود طولانی‌مدت مسکن، بیکاری مداوم، مشکلات بدهی و افزایش تنش‌های تجاری افزایش یافته است.

آب و هوای شدید تابستان امسال، از سیل‌های مرگبار گرفته تا گرمای سوزان، قیمت محصولات کشاورزی را بالا برد و به تورم صعودی کمک کرده است.

قیمت مواد غذایی در ماه آگوست  ۲.۸ درصد نسبت به سال قبل جهش کرد، در حالی که تورم غیرخوراکی ۰.۲ درصد بود که از ۰.۷ درصد در جولای کاهش یافت.

تورم اصلی، بدون احتساب قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و سوخت، ۰.۳ درصد در ماه آگوست بود که نسبت به ۰.۴ درصد در ماه جولای کاهش را تجربه کرد.

تزلزل فعالیت‌های اقتصادی، کارگزاران جهانی را بر آن داشته است تا پیش‌بینی‌های خود برای رشد چین در سال ۲۰۲۴ را به زیر هدف رسمی حدود پنج درصد کاهش دهند.

بیزنس نوشت، علاوه بر این، شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) نسبت به سال قبل ۱.۸ درصد کاهش یافت که نشان‌دهنده افت بیش از حد انتظار و کاهش ۰.۸ درصدی ثبت شده در ماه جولای است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.