پیشنهاد سردبیر

نبرد با پلاک‌هایی بر گردن و تفنگ‌هایی دوش فنگ، در دوزخِ بن زاید کار سهلی نیست، اما او و ۱۰ تفنگدار دیگر همقسم شده‌اند صدای شکستن استخوان‌های حریفِ متفرعن را در شب شرجی العین به گوش‌ها برسانند.

شجاع خلیل‌زاده در گفت وگو با قدس: خلع سلاح کردن مهاجمان امارات مأموریت ماست

به گزارش قدس آنلاین، شجاع خلیل زاده با یک چمدان پر از تجربه آماده است با گره زدن دست خود در دست یاران بومی، کابوس‌ها را به شب پررمز و راز اماراتی‌ها سنجاق کند. مدافع معتمدِ امیر قلعه نویی در چهل و چهارمین بازی ملی خود، بیش از پیش به تاریک کردن کریدورهای دفاعی ایران می‌اندیشد.

در آستانه پیکار پرحرارت سه‌شنبه، با مردی که مقرر شده ۹۰ دقیقه پلک نزند، لحظاتی همکلام شدیم و ناگفته‌هایش را ثبت و ضبط کردیم.این شما و این شجاع خلیل زاده.

*۹۳ درصد پاس صحیح در اولین گام، آن‌هم درروز پرانتقاد تیم ملی برابر قرقیزها.از خودت راضی هستی؟

-من به‌عنوان یک بازیکن باتجربه باید سازمان دفاعی تیم ملی را سامان دهم و جلو نفوذها را بگیرم. در بازی با قرقیزستان باوجود برخی دغدغه‌ها به کسب سه  امتیاز مهمِ خوان اول مبادرت ورزیدیم. من هم در این بین سعی کردم مأموریتم را با کمترین اشتباه انجام دهم و مؤثر باشم.

*برخی منتقدان روز سختی را برای تیم ملی در بن زاید پیش بینی می‌کنند. فکر می‌کنی سه‌شنبه وقتی ماه به وسط آسمان هجرت کند، چه اتفاقی بیفتد؟

-در اینکه بازی حساس و نفس‌گیری خواهد بود، تردید نکنید. بالاخره آن‌ها سه تا به قطر زدند و با اعتماد به نفس کافی از ما میزبانی خواهند کرد. این اما دلیل نمی‌‎شود برابر امارات کم بیاوریم و جریمه شویم.ایران در هر شرایطی حریف بسیار سختی برای آن‌هاست و ما بارها در خاک امارات طعم پیروزی را چشیده‌ایم. به شخصه به این تیم ملی بسیار امیدوارم و دلواپسی ندارم.

*یعنی سه‌شنبه به بن بست نمی‌خورید؟

-وقتی همدلی در تیم ملی حرف اول را می‌زند و بچه‌ها با قلبشان بازی می‌کنند، وقتی کادر فنی همه جوانب را سنجیده و پلن مناسبی رو خواهد کرد، بهانه‌ای برای استرس باقی نمی‌ماند. ما دست پر از میدان خارج خواهیم شد. شما فقط دعا کنید.

*آن عقب کنار محمد امین حزباوی راحتی؟

- خب محمد امین مدافع جوان و آینده‌داری است که نشان داده قابلیت‌های زیادی دارد. خیالتان راحت.اگر ترکیب بازی اول تکرار شود با هماهنگی و تلاش بی وقفه، مهاجمان امارات را خلع سلاح خواهیم کرد تا بچه‌ها با طیب خاطر به دروازه آن‌ها حمله کنند. فراموش نکنید ما ایران هستیم و ناممان هر رقیبی را به وحشت می‌اندازد.

*پائولو بنتو حسابی رجزخوانی کرده و وعده پیروزی برابر ایران را در رسانه‌های آن‌سوی آب داده!

-او به‌عنوان سرمربی دوست دارد تیمش بهترین نتیجه را بگیرد، اما در فوتبال هیچ تیمی با کری و رجزخوانی به هدفش نمی‌رسد و نقشه و تاکتیک در چنین عرصه‌ای حرف اول و آخر را می‌زند. بنویسید جوجه را سه‌شنبه شب، پس از پایان بازی می‌شمارند!

*تو با این تفکر که کثرت سهمیه آسیا در جام جهانی، پروسه صعود را آسان کرده، موافقی؟

-مگر همین چند روز پیش همین امارات، قهرمان دو دوره جام ملت‌ها را از سر راه برنداشت. مگر فلسطین در سئول کره جنوبی را متوقف نکرد.آن‌هایی که فوتبال آسیا را رصد می‌کنند، باور دارند فاصله تیم‌ها نسبت به گذشته کمتر شده و مُشت هیچ حریفی از قبل باز نخواهد بود. صبر کنید و در ادامه ببینید چطور برخی مدعیان تراز اول مقهور تیم‌های جویای نام خواهند شد. همه کشورهای جهان دنبال جام جهانی هستند و در هر شرایطی به رقیبان بفرما نمی‌زنند.

*به نظر می رسد با علی بیرو به هارمونی قابل قبولی رسیدید؟

-علیرضا کارش را بلد است و بیمه کردن دروازه  برایش کار شاقی نیست. ما در تراکتور و تیم ملی کنار هم بازی می‌کنیم و به‌خوبی در زمین به زبان مشترک رسیدیم. بیرانوند که درون دروازه ایران بایستد،ما نیز مثل ملت، نفس راحت‎تری می‌کشیم.

*و آینده تیم ملی؟

- نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود. آینده برایند اتفاقات امروز است. من البته به آینده تیم ملی دل بسته‌ام و حضور باصلابت در جام جهانی را در ذهن می‌گذرانم. وقتی همه در یک صف ایستادیم، حتماً به هدفمان خواهیم رسید.

*امیدمافی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.